søndag 11. august 2013

Vestfossenrunden med Jon Halvor

Trening på sykkel, 11. aug 2013

Jeg opprettholder antall treninger med 4 første uken hjemme etter ferien, og er i rute etter opplegget til både Birkebeineren og Rune Høydahl. Men... jeg tror ikke denne turen går under betegnelsen rolig langtur. Bladet Birkebeineren anbefaler rolig lantur på enten lørdag eller søndag, varighet fra 2,5-3 timer, og helst ikke over sone 3.

Som dere ser av linken til Endomondo var Jon Halvor og jeg ute i 1t og 46 min i dag. Mangler allerede minst en time på opplegget.

Så kommer vi til rolig... Hm. Det startet ganske bra, holdt passe fint prate tempo oppover mot Hokksund. Helt til det ble for mange biler og vi ble nødt til å ligger etter hverandre. Det endte med at jeg la meg først, og kjørte jevne tempo oppover, rundt 75% puls på slettene og kanskje noe over 80% i bakkene. Og det fungerte ganske bra helt til bakken opp fra Vestfossen. Jon Halvor har trent mer i sommer, og syklet opp bakken så lett som bare det.

Det ble veldig slitsom fra Ytterkollen og hjem, hadde bare spist litt på Landfallhytta før i dag og et lyst rundstykke før trening. Ikke bra med tur på over 1 time da. Jon Halvor gnistret til opp bakken ved Ytterkollen, og jeg ble igjen på ca 17km/t ved 50 km/t skiltet. Ikke klarte jeg å få fart på beina nedover mot Gulskogen heller.

Neste trening blir med mer næring på forhånd, eller sportsdrikk på flaska.

Endomondo Mountain biking Workout: was out mountain biking 44.50 km in 1h:46m:08s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar