lørdag 10. august 2013

Mer oppkjøring til Birken - 5x4 intervall i 800m

Trening på sykkel, 10. aug 2013

I flg Rune Høydahl sin kommentar i dt.no i dag skal det være mulig å finne go' formen til Birken på 3 uker. Birkebeinermagasinet skriver om det samme. Han anbefaler å komme seg på ut på sykkelen 3-4 ganger pr. uke, gjerne med 2 harde økter pr. uke frem mot Birken. Jeg prøver å følge litt av hans råd, og kliner til med intervalltrening på en lørdag. Mulig det blir trening i morgen også, men det skal bli mer rolig.

5x4 internvall med 2 min pause plukket jeg fra siste Birkebeineren. De anbefalte egentlig 3-5 x 10 min drag i sone 3, men det var det rett og slett ikke tid til i dag. 5x4 fungerer helt kanon. Fra dør til dør på 56 min, det er effektivt. Ikke at hver trening blir slik, men noen flere intervalløkter mot Birken blir det nok. Jeg sliter litt med valg av bakke dersom jeg skal kjøre 3x10 min i sone 3. Noen forslag?

Jeg kjørte 4 drag mot Aron (fra bondegården), og det siste draget med maks ytelse opp fra pumpehuset og mot bondegården.

God fornøyd med lørdagens økt. Deilig å blåse en lang marsj i snittfart og bare tenke puls. Kikket ikke på speedometeret en gang på asfalten hjem i dag :-)

Endomondo Mountain biking Workout - 5 x 4 intervall i 800m

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar