onsdag 14. august 2013

Høypuls rundt Hokksund med grusen over E134

Trening på sykkel, 14. august 2013

Det skulle bli en delvis rolig tur, men endte med høypuls og drømmen om nye rekorder. Ny rekord ble rundt Hokksund ble det ikke, litt for mange stopp. Fant f.eks ut at søstera til Vera hadde bursdag denne dagen, og da kunne jeg jo stoppe innom veldig kort å si overraskende hei på selve dagen. Det tok nok 3-5 min, blir ikke noe rekord av slikt, men hyggelig var det jo.

Etter stoppen ble det til at jeg tråkket på igjen, hadde vel følelsen av å ta igjen tapt tid, men det gjør man jo aldri på en så kort tur. Men kanskje jeg trengte en liten utblåsing etter en litt mer slitsomme Vestfossenrunden med Jon Halvor sist. Det gikk i grei fart nedover Steinberg, ble møtt av litt regn på grusveien under Mjøndalsbrua, men stålsatte meg at jeg måtte via Gulskogen.

Holdt ca 17km/t forbi 50km/t skiltet før Ytterkollen, greit nok, og bestemte at raskt at når jeg først hadde pushet på såpass, kunne jeg like greit ta med grusen over E134 og kjøre noen gode drag der.

På grusen ble det jammen meg en kort stopp nr 2. Jeg syklet forbi ei dame som var ute med hunden sin, og den skal jeg si var glad i løpe! Den gikk løst foran dama, og i det jeg passerte kom den etter som et olja lyn. Ikke noe bjeffing eller noe sånt, bare løping. Og dama rope og ropte på hunden, men den ville jo bare løpe ved siden av meg. Så det ble til at jeg stoppet og da stoppet hunden også :-) Og dama kom løpende... Fikk raskt forklart at den elsket å løpe mens eieren syklet, og når jeg hadde stoppet ville den egentlig bare at jeg skulle starte igjen å tråkke alt jeg hadde videre. Dama måtte virkelig holde igjen hunden i det jeg startet å sykle igjen. Resten av dragene på grusen ble ganske så gode, langt over 90% av makspuls i vært drag.

Så rolig tur... Ble høypuls.


Endomondo Mountain biking Workout: was out mountain biking 36.58 km in 1h:27m:00s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar