mandag 12. august 2013

Forsøk på 3 x 10 min intervall - endte med punktering

Trening på sykkel, 12. august 2013

I følge treningsplanen til Birkebeineren står det 3 x 10 min bakkeintervall i sone 3. Men 10 min i motbakke er ganske lenge. Du har kanskje ikke tenkt på det, men på 10 min kommer du ganske langt.

Tiden er som vanlig knapp, så Reistadbakkene (de gamle Lierbakkene) ble utelukket. Det hadde nok vært perfekt med tanke på oppvarming, men det blir en annen gang.

Jeg syklet først til sykehuset via øvre vei, blir jo puls bare av bakkene opp mot Hans Hansensvei. Snudde ved sykehuset og la i vei oppover Underlia. Underlia er faktisk lang nok! Og det er vanskelig å holde seg i sone 3, man blir ivrig, synes det går litt for sakte og tråkker i vei. Men det fungerte greit. Kom nesten opp til Landfalltjernveien. Vurdere å ta drag to oppover mot Landfalltjern, men det er jo enda brattere.

Trillet ned til Hans Hansensvei igjen, og tok fatt på bakkene i Jonas Lies vei. Men de er for korte. Det tar ikke veldig lang tid før jeg var på Bråtan, og eneste mulighet var å trille ned bakken og fortsette på flata mot Solåsblokka og Aron. Etter flata funket det greit igjen, og avsluttet vel siste draget inne på Aronsløkka Skole.

Trillet ned mot skiheisen og tenkte at siste draget har jeg i 800m. Det tar i underkant av 10 min bort til bondegården, og der er det jo lett å snu og få bakke på vei hjem. Men så langt kom jeg altså ikke.. Rett utenfor porten til anlegget til sivilforsvaret merket jeg at sykkelen var så svampete. Stoppet, og etter det tok det kanskje 10-15 sek så var dekket flatt. Jeg kunne fint høre lufta sive ut, og følte også at jeg kjente lufta fra dekket.

Treningsturen endte rett og slett her. Gjorde et forsøk på å pumpe litt luft inn, men helt bortkastet. Det ble til fots hjem!

Nå er nye Continental Race King 2.2 Racesport montert :-) Og ikke minst, slangen er byttet.

Endomondo Mountain biking Workout: was out mountain biking 12.38 km in 46m:55s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar