torsdag 22. august 2013

Vestfossenrunden med Jon Halvor - parkert i bakkene

Trening på sykkel, 22. aug 2013.

Det er fortsatt oppkjøring til Birken, kan ikke slappe helt av ennå, men nå er vi inne i uke 2 før Birken. Jon Halvor har hentet den gamle sykkelen til Bernt-Ole som han skal bruke i Birken, og jeg har levert min til service hos BM. Jeg kunne jo syklet på raceren, men tenkte at nå er det jo offroad som gjelder. Dermed var det tid for å teste ut Vera's Nakamura igjen. Og jeg tenkte, forskjellen var jo ikke så stor i fjor, og kanskje mest forskjell i nedoverbakker på sti..

Jeg trodde faktisk at det skulle gå lettere. Den gang ei! Jeg ble regelrett parkert i alle lengre oppoverbakker. Det startet med bakken opp Klommesteinveien (der vi svinger 90 grader vekk fra hovedveien til Hokksund), Jon Halvor var virkelig i slaget i kveld, og sa kort bare "jeg skal bare teste høy puls jeg klarer opp bakken", og bare la i vei. Jeg hadde ikke nubbesjans til å holde følge. Og bakken opp fra Vestfossen vil jeg nesten ikke snakke om! Jeg ble regelrett parkert! Jon Halvor bare ga gass før første svingen og bort menn! Det skulle være en rolig tur.. Eh, ble vel ikke helt det.

Vi klokken inn en snittfart på nesten 25km/t, men kan vel ikke akkurat skryte på meg lav puls og rolig tur nei.
Puh..

Endomondo Mountain biking Workout: was out mountain biking 43.14 km in 1h:44m:56s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar