torsdag 31. mai 2012

God fart rundt Vestfossen på torsdag

Trening på sykkel, torsdag 31.mai 2012.
Vestfossenrunden med Jon Halvor og Bernt-Ole. Jeg hadde tenkt å sykle på offroaden for å få noen ekstra mil på den før Farrisrunden, men der fikk jeg raskt beskjed at "skal du sykle offroad Glenn? Kan ikke du sykle på racer, så blir vi mer jevne...". Det litt slappe turen rundt Vestfossen på offroad har nok gjort inntrykk, så da var det bare å bytte sykkel.

Vi fikk veldig godt driv til Hokksund (hadde nok litt medvind), roet litt ned til Vestfossen, men fikk igjen drivet over heia mot Mjøndalen. Bernt-Ole er sterk om dagen, ingen tvil om det, for opp bakken fra Vestfossen ligger jeg litt foran med ca 90% av makspuls, har nok med meg selv, mens gutta ligger bak og prater! Men i det vi nærmer oss toppen finner nok Bernt-Ole ut at det går litt sakte (ligger da i ca 13km/t), og han bare akselerer fra oss som en bil :-) Rett og slett moro å se på, ikke skjønner jeg hvordan det er mulig!

Vi hadde et par stopp for å se på et hus, derfor sank snittet noe. Snitt på 28.5 ved rundkjøringa på Gulskogen. Bernt-Ole på offroad, Jon Halvor på hybrid og jeg på racer. Rett og slett en god treningsøkt. Jeg fikk virkelig tatt meg ut i bakken opp fra Vestfossen  og over heia mot Mjøndalen. Etter sandtaket ved Ytterkollen hadde beina til Jon Halvor stivna litt, så tempo ble litt roligere akkurat der. Men jeg skal også innrømme at det var litt deilig å ikke pushe 35km/t nedover mot Gulskogen hver gang.

Takk for turen gutta, alltid hyggelig å være flere.

//Glenn

Endomondo Cycling Workout: was out cycling 43.33 km in 1h:37m:47s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar