søndag 13. mai 2012

Slitsom tur rundt Svelvik-Sande-Klevjerhagen-Fjell og hjem

Det skulle bli rolig langtur på søndag. Bernt-Ole og jeg hadde avtalt å sykle racer rundt Sande, som en delvis langtur. Vi bestemte oss for å sykle Svelvikveien utover, og Klevjerhagen hjemover. Det startet greit, mye motvind utover mot Svelvik, Bernt-Ole lå først og trosset vinden i go steam. Men det tok ikke mange km med sykling før jeg kjente at dette kom til å bli tungt. Dagsformen var ikke til stede for å si det sånn. Beina føltes tunge, ikke trøkk i det hele tatt. Formenn rett og slett helt på bærtur i dag, kan det ha vært 2 glass rødvin fra i går?

Like før Sande tok vi til og med en liten stopp ved et bussskur, jeg fikk i meg en halv energibar og litt mer drikke, men jeg skjønte vel at det ikke kom til å få formen opp på Enebakk Rundt tempo.

Det gikk vel litt smått fra Sande mot Drammen, men vi valgte allikevel å sykle via Klevjerhagen og Skoger kirke. Hyggeligere der enn på gamle E18. Usikker på om formen kom litt tilbake, men jeg tror ikke det. Helt merkelig hvordan dagsformen kan spille sånn inn. Fikk ikke opp skikkelig puls, og beina var tunge hele turen.

Men, totalt en fin tur, motvind store deler av runden, vinden snudd faktisk litt i det vi kom til Sande, og kom mer eller mindre mot oss til Drammen også.

Konklusjon, ikke noe øl og rødvin før langtur på søndag. Medvind hjelper også :-)

//Glenn

Endomondo Cycling Workout: was out cycling 75.02 km in 2h:59m:23s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar