tirsdag 22. mai 2012

Veldig rolig tur med jobben til Sande

Trening tirsdag 22.mai.
Det ble en veldig rolig tur med jobben tur-retur Shell i Sande. Noen syklet rundt Berger og hjem via Svelvik, mens vi andre kjørte gamle E18 tilbake til Drammen. (altså samme vei som utover).

Hovedfokus var å øve på det å ligge på hjul, samt prøve å rulere i front, både på en rekke og på to rekker. Det gikk jo fint, tror alle fikk det til.

Men det ble veldig rolig, litt for rolig etter mitt skjønn. Jeg trodde vi skulle pushe på litt hjemover i og med at vi delte oss i to grupper, men det gikk nesten aldri over 25km/t. Det er greit nok med rolig tur, men for meg som rekker maks 3 treninger pr. uke tror jeg like greit at hver trening kan være ganske hard. Jeg rekker å restituere på de dagene det ikke er trening. Kona ble også sur, hele greia tok for lang tid på en tirsdag når vaskedama kommer på onsdagen og det skal ryddes og styres hjemme. Det blir nok kortere tirsdagsøkter for min del frem mot Lillehammer-Oslo..
Konklusjon når det gjelder tidsbruk på sykkel i ukedagene, det er ikke helt heldig for meg å bruke 3 timer fra dør-dør på sykling :-)

Snittfart på ca 22km/t.

Men jeg ser helt klart poenget med å ikke ha mål om snittfart på 30km/t på en slik økt, til det er vi alle på altfor forskjellige nivå og interesse på sykling :-)



Hyggelig tur i solskinnet, traking under.
Endomondo Cycling Workout: was out cycling 45.63 km in 2h:04m:21s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar