fredag 18. mai 2012

Tildels rolig Hokksundrunde med Jon Halvor før Montebellorittet

Trening fredag 18. mai.
Siden det ikke ble noe sykling på torsdag (17.mai) måtte det bli en liten tur på fredagen. Viktig å få i gang beina før ritt sier noen, mens andre sier at man ikke skal trene dagen før. Jeg konkluderte denne gangen med at det ble viktigere å "våkne" beina og teste sykkelen enn å ta alt det på lørdag.

Relativt rolig opp til Hokksund, bakgiret surrer og krangler på å gire til tyngre gir. Litt mer fart fra Hokksund og nedover mot Gulskogen, Jon Halvor ligger foran og peser mens jeg ligger på lett gir og koser meg bak. Helt nydelig oppladning før ritt på lørdagen.

Vi skilles ved rundkjøringa inn til Gulskogen, jeg må innom gutta på Tri-sport å få noen tips med giret før Montebello'n.

Det første de sier når jeg nevner Montebellon'n i morra, "erru nærvøs nå, og ler litt". Men ser kort på sykkelen og ber meg bli med inn på verkstedet. Og disse gutta har skrudd sykkel før! Det tok dem ca 20-30 sek å fikse giret helt perfekt! Tusen takk til Tri-Sport for knallgod service! Bernt-Ole og jeg hadde nok skrudd litt for mye den onsdagen vi var ute, og jeg hadde skrudd litt for mye på egenhånd på vei ned fra Hokksund.

Syklet hjem med perfekte gir og klar for Montebellorittet på lørdag.

Selv med rolig tur ble snittfarten 24.9km/t, på offroad! Det er faktisk omtrent samme fart som vi klarer med jobben, og da på racer. Lover godt.

Tracking fra Endomondo
//Glenn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar