torsdag 24. mai 2012

Svelvik-Sande ekspress - i min målestokk

Trenning torsdag 24.mai.
I går var det igjen duket for sykling. Melding ble sendt ut til diverse folk, men kun en respons. Bernt-Ole kom med spørsmål tilbake, "Når og hvor". Jeg var klar for litt lengre hard tur på racer, og la vel litt føring om veivalget. Bernt-Ole hadde litt mindre tid, ble enig om at jeg sykler han, også tar vi det derfra. Valget ble enkelt, vi kjører rundt Sande.

Jeg vet ikke hvorfor tempo ble høyt fra starten av, men det lå kanskje litt i lufta.

Vi syklet utover langs Drammensfjorden mot Svelvik, og det gikk unna på 33 min fra Slippen til Svelvik. Snittfart på 33km/t. Det gikk litt roligere en liten periode fra Svelvik, men før Berger var nok tempo opp på nivå med første etappe av turen. Bakkene rundt Berger går ikke så fort som flatene ut mot Svelvik, fortsatt høy puls. Snittfart på 27.9km/t, veldig fornøyd med det.

I bakkene ned fra Berger ble det nok satt fartsrekord for min del, ca 62km/t i bånn av bakken, og da tråkket jeg alt jeg hadde i tyngste gir. Slo Bernt-Ole med noen få meter, racer triller rett og slett bedre enn offroad. Moro med stor fart utover sletta, men man finner fort virkeligheten, og innser vi ikke er på 54km/t marsfart på flata riktig ennå.

Etter Sande merket jeg at dette hadde vært en runde utenom det vanlige, og Bernt-Ole bare tråkket fra i bakkene, beina var tunge, og tunge. Fikk innpå litt energibar og litt ekstra med drikke og pushet på så godt som mulig. Det ble mye å ligge på hjul mot Drammen, men fikk noen gode drag i over 40km/t gjennom Kobbervikdalen.

God driv inn mot Holmenbrua, der vi tok en status før vi skilte lag. Runden rundt Svelvik-Sande på 113 min, litt under 2 timer, snittfart på 31.2 km/t :-)

Dette er rett og slett raskere enn ekspressrunden med Jesper i fjor.

Knallgod økt, merket det godt i beina dagen etter for å si det sånn. Ikke at hver økt på må være på dette nivået, men det er slike økter man husker.

Kart og tider under, både fra Endomondo og PolarPersonalTrainer.com

Endomondo Cycling Workout: was out cycling 78.23 km in 2h:41m:45s using Endomondo.

Svelvik - Sande med Bernt-Ole 24.05.2012 7:09 PM

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar