søndag 3. juni 2012

Rolig tur Vestfossen - Konnerud - 40åringer og bakker

Trening på sykkel søndag 3.juni

Bernt-Ole sendte ut melding på søndag om noen var interessert i landeveien på søndag ettermiddag, og etter litt omstokking på middag var vi vel klare for tur like før 17.

Planen var Darbu, men endte over Konnerud.

Det er i bakkene det skjer!
Det er alltid noe rart m mannfolk i 40års alderen og bakker. For i bakken opp fra Vestfossen møtte vi en likesinnede på offroad. Bernt-Ole hilste hyggelig, og vedkommende hilste tilbake. Vi hadde litt større fart pga. racersykkel, men det fant han andre seg ikke i. For så fort Bernt-Ole var fordi på sykkelstien, ja da reiste mannen seg opp og tråkket på. Jeg lå på veien og kikket inn på sykkelstien, og kunne bare humre for meg selv. Både Bernt-Ole og jeg presset litt ekstra mot toppen av bakken opp fra Vestfossen, og tenkte, at nå rister vi vel av oss han på offroad. Men neida, denne karen ga seg ikke så fort. For mens Bernt-Ole dro i over 30km/t mot Mjøndalen lå han på offroad på hjulet mitt :-) Som sagt, det er noe rart med 40åringer og bakker.

Han takket for turen ved Mjøndalen, men ble faktisk med et stykke opp bakkene (gamle veien) mot Hagatjern. Han bodde visst oppe i der. Skulle roe ned, men jammen var han oppe på siden min i første bakken. Så ingen tur er lik på sykkel.

Bakken opp til Hagatjern ble tung som vanlig, men vi presset opp til første toppen på 19min, veldig fornøyd.

Vanlig fart over til Konnerud, og selv med likt utgangspunkt før Konnerudbakken klarte jeg ikke å holde følge med Bernt-Ole ned mot byen.

Fin tur en søndag ettermiddag.

Trackning på løypa:
Tracking Vestfossen-Konnerud Endomondo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar