tirsdag 12. juni 2012

Tur-Retur Sande - er målet om 5:30 på Lillehammer-Oslo innen rekkevidde?

Trening på sykkel tirsdag 12.juni 2012.
Målet på Lillehammer-Oslo er nå satt! Ingen vei tilbake! Målet er 5t og 30min. Dvs, ca 34.5km/t i snitt, kanskje litt raskere...

Treningsturen i dag hadde det for mål å teste rulle eller lagtempo i høyere fart enn normalt trening med jobben. Frode ringte meg å nevnte på at Rune, han og en til skulle kjøre en hardere økt, men at jeg var velkommen til å henge med. De gutta har mål på 5t og 4:30, så lykke til :-)

Turen gikk utover gamle E18, og med Frode i front ble farten raskt høy. Til tider så høy at jeg falt litt av rulla i den slake motbakken rett etter rundkjøringa ved brua fra Konnerud og Klevjerhagen. Vi valgte Vestsideveien utover mot Sande, og den er som kjent litt kuppert kan du trygt si. Vi fikk virkelig kjørt oss i bakkene, og jeg håper ikke jeg ble en sinke for Rune og Frode som sikkert hadde planer om enda høyere tempo. Men mye bakker er ikke helt min sterke side, og 11.2mil fra søndag satt fortsatt igjen i beina.

Det løste seg litt at det flater ut på vestsideveien og det blir litt nedover. Deilig. Ved ankomst Sande var farten ganske høy, og vi (jeg) pushet på det siste jeg hadde før vi tok en kort pit-stop på Shell ved Sande senteret.

Tydeligvis hadde beina våknet litt, for i det vi satt i gang igjen mot Drammen virket ting litt bedre. Synes nå jeg da. Vi avtalt å prøve å rulle hvert 10 sek, slik at han i front ikke sliter seg, og at rulla går mer kontinuerlig. Og det fungerte veldig bra. Det sklei ut litt i et par lange nedoverbakker, min skyld.

Vi kjørte det siste strekket på gamle E18 igjen, og med medvind fikk vi god fart på flatene og nedover i Kobbervikdalen. Hastigheter på 40-42km/t er helt passe. Veldig behagelig å ligge midt i gruppa å bare suse av sted i 42km/t :-)

Sitter igjen med at dette virkelig var en knalløkt. Dyvåt av svette ved ankomst jobben, men beina kjennes veldig fine nå kl. 23.00 når bloggen skrives. Nå blir det bare rolig visping frem mot Farrisrunden til lørdagen og L-O lørdagen etter.. Jija, dette er nesten som Tour De France??

//Glenn

Tracking under:
Endomondo Cycling Workout: was out cycling 41.74 km in 1h:28m:29s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar