torsdag 7. juni 2012

Hokksundrunden intervall og grusen under E134

Trening på sykkel 7.juni 2012.

Planen var egentlig intervall i 800, men så fint vær som det var torsdag kveld, måtte det bli litt mer tur enn frem og tilbake i 800m.

Trodde jeg skulle få med Jon Halvor på en rask runde rundt Hokksund på offroad, men han allerede trimmet denne dagen. Hadde tatt en rask tur på beina opp Aron, og selv med fristelsen av å kunne gruse meg på sin nye hybrid valgte han å bli hjemme. Veldig fornuftig :-) Så da ble det alene, med naturlig intervall i bakkene og 4x3 drag fra Hokksund til Mjøndalen.

Det ble naturlig intervall på vei til Hokksund, prøvde å holde samme fart som på racer, men det er ikke mulig. Mye høyere puls enn på racer i det jeg passerte Bjørn Myhre på vei mot Hokksund. Fikk et kjempedrag opp Klommesteinveien, oppførste kneika på 1:52 og snittfart på 19.7km/t, og selvsagt, helt pumpa. Klarte å ta meg samme og innstille meg på 2 min til på høy puls. Måtte rett og slett roe meg litt ned mot Hokksund, nådde Hokksund på like under 28 min.

I det fine været ble fristelsen om Vestfossen stor, men besinnet meg til å ta flyplassveien mot Mjøndalen istedet for Steinberg. Denne veien er helt perfekt for 4x4 internvall, selv om jeg ikke rekker mer enn tre drag over til Mjøndalen. Det er rett og slett ikke bakker nok :-)

Superbakken før Ytterkollen!
Denne kvelden trodde jeg virkelig at jeg hadde klart å knekke koden for 20km/t opp til 50km skiltet. Jeg ga bånn pinne i bunnen av bakken, hadde god driv og ca 22.5km/t opp store deler av bakken. Med brått sa det rett og slett stopp Det var som alle kreftene ble helt borte og det gjorde rett og slett vondt i beina. Hastigheten falt drastisk og jeg endte opp med å passere 50km skiltet i 7-8km/t.. Æsj og isj, jeg trodde virkelig at dette var kvelden.

Dragene langs grusen ble litt slappe, skal bare innrømme det. Det å ligge veldig mye på 90% puls fra Hokksund har sin pris :-)

Det ble rolig fra Gulskogen og hjem, med sitter hvertfall igjen med følelsen av en skikkelig økt, noe som kan godt med på Farrisrunden 16.juni.

Snittfart på 24.5km/t i det jeg stoppet hos Tore for en liten prat om runden. Snittpuls på 162. Trøster meg med at det ville gått raskere med å være flere, samt bare kjøre asfalten hele veien.

//Glenn

Hokksundrunden intervall m grus 07.06.2012 8:02 PM

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar