søndag 10. juni 2012

Langtur rundt Eikern og Sande-Svelvik

Langtur rundt Eikern og Sande-Svelvik Søndag 10.Juni 2012.
Planen var først opp Aron med Tore, skrinla det ganske kjapt. Muligheten for å sykle en skikkelig langtur åpnet seg ved 12-tiden i dag.

Stille og rolig ved Eidsfoss i dag. En kort stopp for
påfyll av vann og ta bilde.
Planen ble rundt Eikern, men i det jeg kjører ned mot Sande er det helt grått mot Drammen. Hadde støtt på et par små skurer før på turen, og regn frister ikke. Jeg føler at formen er god og tenker at runden rundt Sande-Berger og Svelvik må jo gå greit, ikke noe tegn til regn heller. Og med regnet som avgjørende faktor svinger jeg med lett sinn utover mot Berger fra Sande.

Turen til rundt Berger og mot Svelvik går greit. Merker godt at jeg har syklet lenger enn normalt. Prøver å spise litt ekstra med energibar, men kroppen burde nok hatt mer. Jeg blir helt om for energi på vei fra Svelvik, og det ble veldig tungt! Jeg merker småkramper i venstre lår fordi Solumstranda, har ikke kjent det på lenge for å si det sånn. Får raskt flashback fra turen til Åsgårstand i fjor, og prøver å roe litt ned. Jeg må stoppe på Statoil på Rundtom for påfyll med Cola og en rosinbolle. Måtte også stå en stund og riste beina før jeg tok fatt på de sist km hjem.

Konklusjon, legg aldri ut på langtur uten nok mat. Jeg burde selvsagt hatt med et par brødskiver på lomma! Også kjører jeg altfor hardt, selv om det skal være rolig langtur. Det synes på pulsgrafen for å si det sånn. Store deler av turen i Sone 3 og 4 er ikke bra. Helt utslitt når jeg kom hjem, måtte vandre rundt i stua og ut på terrassen før jeg turde å hoppe i dusjen. Livredd for at Åsgårstrandakrampa skulle slå til igjen.

Formen er bedre nå, i det bloggen skrives ca 22 på kvelden. Godt med mat og drikke hjelper. Men det blir støle bein i morgen, ingen tvil om det.

Usikker på om målet Lillehammer-Oslo på 5:30 er innen rekkevidde, snittfart på 27.9km/t i dag. L-O på 5:30 krever ca 34km/t i snitt. Men den distansen skal jeg ikke sykle alene :-)

//Glenn

Fra Polarpersonaltrainer:
Langtur Eikern-Sande-Svelvik 10.06.2012 12:25 PM

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar