søndag 1. april 2012

Vestfossenrunden søndag ettermiddag og Hokksund om flyplassen på mandag

Jeg hadde egentlig avtalt med Jon Halvor, men logistikken tilsa at enten måtte det blir før kl. 18, eller så det ingenting. Det endte med å kaste seg på sykkelen like før kl. 15, etter først å ha gått en tur til Tverken med familien. Det ble egentlig ikke så veldig hyggelig tur, motvind hele veien til Hokksund. Været har slått om, og det har blitt en kaldere værtype igjen, og dager med +15 kan jeg se lenge etter.

Bakkene opp fra Vestfossen var like herlige denne søndagen. Og i de bakkene var det ikke kaldt! Her var den ingen vind, og med Devold innerst ble det godt og varmt. Men heller det enn +3 grader og motvind.

Jeg trodde jeg skulle klarte 20km/t i den bratte motbakken mot Ytterkollen, men beina ville ikke være med på det. Endte vel litt under 15km/t opp bakken.

Fornøyd etter runden, men noe kaldt og mye vind.

Vestfossenrunden

Mandag 2. April
Den kalde værtypen har satt seg, og selv med solskinn ble det ikke noe "solskinnstur" i ettermiddag. Jeg var selvsagt altfor treg med å komme ut, burde nok kastet med på sykkelen så fort jeg kom hjem, og tatt middagen etterpå. Men alltid fint å være etterpåklok.

Prøver å veksle litt på rundene mot Hokksund (for tidlig på våren med kveldstur rundt Sande), og i dag syklet jeg fra Mjøndalen til Hokksund via flyplassveien. Det er noen gode seie slakemotbakker opp fra Mjøndalen, gjorde et forsøk på motbakkeintervall der. De bakkene virker gode til å kjøre slike intervalløkter, akkurat passe slake til å kunne holde draget helt ut, uten å ende opp i sone 5 hver gang. Det riktige hadde nok vært å trille ned igjen for å sykle opp igjen, men motivasjonen sviktet. Det er dette med å sykle en runde, og ikke bare opp og ned en bakke. Men det kommer nok det og, kanskje nærmere Lillehammer-Oslo, og hvertfall mot Birken.

Det ble skikkelig kaldt mot slutten. Termometeret hjemme viste kun 3 grader ca 19.30.

Ikke så god snittfart i kveld, ca 24km/t. (Mye motvind mot Hokksund i kveld også)

Hokksund via flyplassveien

Snart på tiden med en runde runde Sande.. Og kjenner at jeg venter veldig på varmen som var tidlige i mars, men den kommer vel igjen. Hyggeligere å sykle rundt om kring med litt mer farge på trærne og naturen rundt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar