torsdag 12. april 2012

Røyken - Dikemark med Team Kranken

Etter et tips fra Per Olav (følger av bloggen, og venn av Tore Skavland) valgte jeg i kveld å prøve en treningstur med Team Kranken. Team Kranken er en uhøytidelig gjeng med folk som er gald i å sykle, de har en Facebook side, men siden jeg ikke er der, blir kommunikasjon med Kranken pr. e-post. De ligger opp til 3 treninger pr. uke, tirsdager, torsdager og lørdager.

Håpet med å prøve noe annet enn de vanlige rundene rundt Hokksund og Vestfossen, var dette med å ligge mer riktig i felt, øve på det å sykle mange, kanskje øve på rulle osv. Det er mulig dette kommer utover våren, men i kveld ble vi kun 4 stk (inkl. meg), ikke lett å kjøre felt med bare 4. To av de som fulgte med på turen var klart spreke enn meg og en til, men det var egentlig greit, fint å ha noen hjul å ligge bak.

Turen gikk fra Antmannsvingen, vis-a-vis Esso, videre til Røyken, og det er ikke flatt til Røyken folkens, ganske mye bakker faktisk... Fra Røyken gikk det til Heggedal, merket raskt av dette var en mye mer kupert løype enn f.eks Hokksundrunden (som er ganske flat). Jeg fikk litt ekstra giv over Lierskogen, og klarte faktisk å holde god steam opp mot Liertoppen. Kom nesten først til toppen, men ble mer eller mindre parkert av de to sprekeste i gruppen før toppen. De må ha hentet ekstra krefter med å ligge på hjulet mitt fra bunnen av bakken, og rett og slett kastet seg ut i en spurt mot toppen. Moro å kjøre ned de gamle Lierbakkene, og samtidig vite at nå var det snart slutt og mye flatt hjem.

Dere for kikke ekstra på kartet denne gangen, så skjønner dere kanskje mer enn meg hvor vi har syklet i kveld.

Merket for første gang at bilister er veldig hissig på oss som sykler om dagen, for maken til tuting og berting har jeg ikke hørt på lenge. Vi ble til og med sprutet på med vindusspylervæske over Husebysletta. Det har jeg ikke opplevd før.

Jeg vil nok vente noen uker før jeg hiver meg på Kranken igjen, det er rett og slett bedre å dra rundene rundt Vestfossen og Hokksund (spesielt Vestfossen), mest pga. god kompaniskap av Bernt-Ole og Jon Halvor, men også pga. mindre trafikk!

Kart over ruta.
Endomondo Cycling Workout: was out cycling 51.04 km in 2h:07m:33s using Endomondo.

PS: Jeg har meldt meg på Enebakk Rundt med jobben... Helt sykt egentlig, sykle ritt allerede 1.mai. Jeg satser på en tid på ca 3.5t.

//Glenn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar