søndag 15. april 2012

Kort intervall i 800m søndag kveld

Etter å ha endt i kjellern rundt Vestfossen på lørdag, måtte jeg bare ut en tur på søndagen også. Planen var å kjøre en times tid med 4x4 intervall i 800m, tenkte det var greit å prøve ut om denne løypa kan funke som en rask høypulsøkt på dager der tiden til trening er knapp.

Nå ble økta avkortet med 30 min fordi kona kom hjem med mye varer fra Sverigetur (helgebesøk hos ei venninne). Og jeg måtte også bevise for meg selv at formen er bedre enn i fjor etter den lille skuffelsen rundt Vestfossen. (Legger litt skyld på første tur på offroad den dagen, og kanskje litt for lite frokost, hvem vet). Men det var ikke mye futt i beina denne kvelden, det er helt sikkert. Fy og fy! Men 800m kommer til å funke som intervallsted, både på sykkel og på beina. Det er helt supert å varme opp mot bondegården, snu der, og kjører 4x4 intervall i retning Åssiden og Aron. Underlaget suger litt når det er vått, og det er litt helling slik at du må tråkke skikkelig til skal du få god fart i dragene.

Jeg legger også ut en rapport fra Polarpersonaltrainer.com, et nytt nettsted fra Polar. Det ligner kanskje litt på sidene til Garmin, der all data fra økta er samlet på ett sted.

Så ta en titt, moro å høre om dere synes dette er bedre enn rapportene fra Endomondo.

//Glenn

Kort intervall i 800m 15.04.2012 6:44 PM

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar