lørdag 7. april 2012

Runde rundt Darbu sammen med Bernt-Ole

Treningstur lørdag 7. April
Det er påskeferie, og etter 2 dager på Trysil med snø og slalåmski var det på tide med en sykkeltur igjen. Det endte med en kjempeflott runde rundt Darbu med Bernt-Ole, han på offroad og jeg på racer. Bremsene på offroaden subber hele tiden etter at Ola har trykket på bremsehendelen når sykkelen sto opp ned, og vips, luft i bakbremsen.. Jaja, slikt skjer, og det kan heldigvis rettes opp.

Stort sett motvind hele veien i dag, både opp mot Hokksund, og jammen fikk vi ikke vinden fra siden på vei nedover også. Nå kan like greit temperaturen stige, slik vi slipper treningsturer i +4 grader. Det var litt varmere i dag, men det er fortsatt et kaldt drag i lufta. Det endte med lang vintersykkelbukse, superundertøy og Devold ull for min del i dag. Lue under hjelmen var også på plass, ellers hadde hvertfall mine ører falt av før Bjørn Myhre.

Totalt en supertur, fint vær (litt kaldt), stopp på Darbu for Cola og energidrikk, og videre rundt Fiskumvannet før bakkene opp fra Vestfossen. Jeg tror alltid at jeg har et lavere gir å gå på opp de bakkene, men den gang ei, like skuffa hver gang. Men vi holdt koken opp bakken, brukte ca 10min opp, snittfart på ca 12km/t. Det er jeg egentlig ganske fornøyd med!

Klarte ikke 20km/t opp bakken før Ytterkollen på denne turen, det får kommer senere i sommer. Snittfart på ca 25km/t med all den vinden jeg hvertfall jeg veldig fornøyd med.

Endomondo Cycling Workout: was out cycling 56.65 km in 2h:16m:14s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar