tirsdag 17. april 2012

Første sykkeltur med jobben i 2012

Rolig tur med jobben (som ble ikke rolig hjem igjen).
Vi bestemte oss for å IKKE sykle rundt Hokksund, men prøvd en annen løype opp mot Sylling. Det visste seg å bli urettferdig for de med ikke så mange mil i beina ennå, altfor kupert terreng. Og kanskje litt for høyt tempo i bakkene? (Jeg hadde det helt fint). Det skal også sies at veien til Sylling ligger i skyggesiden i Lierdalen, så frem til vi snudde ble dette en skikkelig kaldt opplevelse.

Vi delte oss på vei hjem, Morten Hjalland måtte rekke noe, så noen av oss slo følge med han tilbake mot jobb.
Og i dag funket beina og formen mye bedre. Det ble høy fart og høy puls på vei tilbake. Det endte faktisk med at jeg dro mye av veien inn mot St. Hallvard vg. skole, moro. Nå skal det sies at Morten syklet på offroad, og at de lette gutta tok meg i bakkene, men jeg synes likevel at jeg klarte å holde god steam på slettene inn mot Lierbyen. Morten la seg i front fra rundkjøringa ved St. Hallvard vg. skole, helt passe å bare ligge på hjul de få km inn til jobben.

Etter denne turen har selvtilliten kommet tilbake, beklager dere dannet baktroppen etter at vi snudde, jeg holdt på å fryse i hjel og måtte kjøre på tilbake for i det hele tatt få opp varmen.

Siden jeg testet ut PolarPersonaltrainer.com på denne turen også, legger jeg med linken dit:
Giant 1 17. April kl. 16:40

Kart over ruta finnes her
Endomondo Cycling Workout: was out cycling 32.44 km in 1h:28m:53s using Endomondo.

Vi ble vel enig at neste gang sykler til Hokksundrunden. Det er lettere for å alle å holde følge (flatere profil), og dette gir oss en større mulighet til å f.eks prøve oss litt på det å ligge på hjul, rulle osv.

Takk for turen folkens.

//Glenn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar