tirsdag 24. april 2012

Rolig tur med jobben rundt Vestfossen

Det er tirsdager som er felles sykkeltreningsdag for jobben i 2012 (i fjor var det onsdag). Men det spiller liten rolle. Det var litt usikkert om det faktisk ble sykling denne dagen, men vi endte opp med en fin gjeng på parkeringen utenfor Atea i Drammen kl. 16.30.

Med mye bedre temperatur og fint vær gikk turen fint til Hokksund, og i Hokksund klarte jeg rett og slett ikke å la være å friste med forslaget at vi skulle strekke strikken litt lenger, og ta runden om Vestfossen. Det tok vel ikke lang tid før vi ble enige om at det er greit, selv om kanskje Laila sine bein ikke var helt enig den beslutningen. Hun hadde trent styrke på beina dagen før..

Tempo ble vel litt høyere etter Hokksund, og ikke minst i den lange bakken opp fra Vestfossen. Frode heiv seg på noen gale folk fra Eiker CK som drev med intervall i den bakken (for et tempo), men Anders og Rune var ikke langt etter. Jeg ble regelrett parkert i bakken av flere spreke fra Eiker CK, og den beste kommentaren ble fra en med omtrent samme sykkel som meg, da har sier uten å være det minste andpusten "Fin sykkel". Jeg klarer å presse ut "Det samme" og får en tommel opp fra vedkommende. Jeg hadde vel et lite håp, kanskje bittelite, at jeg skulle klare å henge litt på de to kara med Giant racer... Men det ble med tanken, de nærmeste fosset oppover bakken som det var flatt.

Christian tok fronten ned mot Mjøndalen i en vill fart (opp mot 60km/t), jeg hadde pushet nok opp bakken, og trengte egentlig litt hvile, la meg litt bak de raskeste ned mot Mjøndalen. Der ble det en kort stopp igjen, Frode var klar for mer fart, og vi ble tre stykker som prøvde å kjøre rulle fra Mjøndalen til Gulskogen i litt godt tempo.

Veldig moro med rulle. Det tok litt tid før vi kom i gang, men jeg synes det fungerte rett så bra mot slutten. Virkelig moro å rulle av gårde i 30-32km/t og ikke anstrenge seg :-)

Vi ble splittet ved Gulskogen, noen skulle dit og andre skulle hit, syklet alene ned til jobben og bilen.

Veldig god tur.
Må bare ta på meg skylda for at vi dro runden rundt Vestfossen og ikke Hokksund som avtalt, men når sola titter frem og det ikke regner, så blir man lett ivrig.

Kart og tider på linken under.
Giant 1 24.04.2012 16:39

//Glenn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar