lørdag 14. april 2012

Vestfossenrunden og funnet min plass i gjengen

Og den plassen er bakerst!
Klikk på bilde for full størrelse
Opplegget var enkelt, det begynte med at jeg sendte SMS til Tore om han skulle være med å sykle med Kranken på torsdag, men han svarte heller om vi skulle ta en tur sammen på lørdag. God idé , tenkte jeg, vi satser på en kort rundt Hokksund. Fredag kveld om det melding fra Bernt-Ole om noen var klar for Vestfossen i 10-tiden på lørdag, og det passet jo enda bedre. Etter noen SMS'er frem og tilbake ble avtalen 10.15 på Kiwi lørdag morgen. Jeg hadde avtalt med Tore om å kjøre offroad, siden han ikke hadde fått så mange mil i beina ennå. Greit nok tenkte jeg, det kan vel ikke være så stor forskjell.

Så med godt mot, ull innerst og strøm på GPS'n møtte jeg opp på Kiwi. Jeg kom sist som vanlig, men jeg tror ikke vi snakker mer enn toppen 30 sek. For dere som sjekker Endomondo startet turen 10.17, men det er alltid litt fomling med telefon og styr.

Bernt-Ole og Jon Halvor var tydelig på hugget denne dagen, for tempo var høyt allerede på slettene bortover mot Solberg Spinneri. Og de gutta hadde ingen tanker for å starte litt rolig, skulle nesten tro de hadde varmet opp i smug. Jeg hadde knapt vært våken i mer enn halvannen time før dette racet satte i gang. Det ble rett og slett vanskelig å ligge på hjul fra første meter denne dagen!!

Dette raske tempo fortsatte helt et stykke forbi Bjørn Myhre, så ble det litt rolig, før gutta dundret til igjen. Som dere ser av bilde fra Google Earth er det mye rød sone her! Hele turen ble egentlig et lang drag på borti 1t og 40min. Noen få pauser ble det jo, men lenge siden jeg har vært så langt nede.

Jon Halvor derimot hadde fått igjen selvtilliten etter en dårlig erfaring søndagen føre, og det er jo veldig hyggelig. Som Jon Halvor sier, jeg var vært med på å bygge opp hans go' følelse med sykling igjen! Igjen, hyggelig. Men hva med meg! Jeg foreslo at vi skulle snakkes i juni/juli, men det var ingen enig. Og med nærmere ettertanke er jo det hyggelig.

Neste gang gutta, for å ikke bli helt svekket i selvtilliten på sykkel, så stiller jeg med racer!

Dette ble et solo-race for Jon Halvor og Bernt-Ole, mens Tore og jeg dannet baktroppen. Vi fikk ikke utnyttet det å ligge på hjul eller, så det ble mye høy puls i motvinden fra Vestfossen og hjem. Snittpuls fra toppen av bakkene ved Vestfossen, til 50km skiltet opp mot Ytterkollen ble 173. Like høyt som Kongerittet for 2 år siden. Og det føltes som å kjøre ritt, manglet bare drikkestasjoner og gel på lomma.

Tore, du er herved invitert til smug-intervaller i 800m, enten med sykkel eller på beina. De andre trenger ikke slike øvelser.

Snittpuls på turen ble 168 og snittfart ble 23.4km/t

//Glenn :-)

Endomondo Cycling Workout: was out cycling 42.85 km in 1h:50m:01s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar