søndag 5. mai 2013

Vestfossen med Jon Halvor - på 29"

Trening på sykkel, 5.mai 2013
Våknet til knallvær, sol fra strålende himmer og tall på gradestokken som kan minne om mai og vår. Litt usikker på om jeg fikk til noe skikkelig sykling i dag, men jammen kom det en SMS like etter 09.30. Strålende!

Vi startet rolig mot Mjøndalen, men etter Bjørn Myhre startet et lite kjør mot Hokksund, etter Klommesteinveien var det rett og slett godt å bare pushe på mot Lerbergkrysset. Roet litt ned igjen over til Vestfossen, tydeligvis hadde Jon Halvor mer punch i beina opp den bratte bakken fra Vestfossen. Jeg hadde ikke kraft nok til å legge meg først og holde tempo oppe, måtte bare ligge bak og si fra at nå var jeg sliten... Ikke bra. Jon Halvor lå foran til Mjøndalen, deilig å bare ligge i bak i medvind. Men min 29" triller bedre enn Jons hybrid, moro, måtte til tider bruke bremsene. Triller forbi like før Mjøndalen og dro til vi svinge av på grusen over E134. Der tok Jon Halvor full kontroll i bakken over E134 og jeg angret et lite øyeblikke på forslaget om å kjøre grusen.

Jeg kom meg til hektene igjen, fikk igjen pulsen og kjente at nå var jeg klar for noen gode drag i bakkene på grusen mot Gulskogen. Helt nydelig. Dritsliten i siste bakken.

Rolig tilbake til start, rett og slett en knallbra tur!
Snittpuls på 159 og snittfart på 22.6km/t.

Nå er det bare å få noen gode bakkeintervaller i 800m før Montebello'n.

Endomondo Mountain biking Workout: was out mountain biking 45.12 km in 2h:01m:07s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar