onsdag 1. mai 2013

Oppdatering Enebakk Rundt 2013

Jeg kommer med en litt mer fyldig oppdatering fra Enebakk Rundt i år også.

Jobben (Atea) stiller som vanlig med fast opplegg. Ikke på langt nær så mye opplegg som Lillehammer-Oslo, men småting som at vi slipper å hente startnr, egen startgruppe, og ikke minst, noen å sykle sammen med.

Rittet ble ganske forskjellig i år enn i fjor. Planen var mer i retning 3 timer i år, har jo ikke fått syklet på langt nær så mye denne våren som i 2012. Men ved start... "Du blir med 2:30 du Glenn...", må jo bare svare, "jaja, det går nok bra". Hadde jo friske i minne tiden fra i fjor, det kunne jo gå..

Men i år var det nok egentlig bare to grupper fra start, vi som prøvde på 2:30 og de som ikke... Og dermed raste toget av gårde fra start i veldig god fart. Endte vel med 90% av makspuls bare i første bakken! Resultatet av det var at jeg mistet gruppa etter noen få bakker i starten. Og de andre fra Atea lå tydeligvis langt bak, fordi de kom aldri. Syklet noen mil alene, i kraftig motvind. Sånt tapper krefter, og ikke klarte jeg ønsket fart heller...

Jeg endte sammen med ei dame fra Moss Cycle klubb, vi holdt faktisk sammen helt til mål. Til tider var vi 8 stk i rulle, slikt er veldig moro. Men med mye vind ble det ikke helt Lillehammer-Oslo følelsen over rullekjøringa. Gruppa ble oppløst, alene igjen.

Etter noen mil der vi vekslet på å dra, fikk vi hjelp av et lag fra Nesodden sykkelklubb. Og i halen hang det andre fra Atea som også hadde falt av 2:30 toget. Det ble en kort prat, og tiden 2:45 ble nevnt, hm, det kan jo være innen rekkevidde. Men dessverre kom det noen bakker, og beina var for tunge. Litt for mange mil i motvindt gjorde at "toget" inn til mål gikk akkurat litt for fort.

Tiden ble 2:54:46. Egentlig godt fornøyd. Løypa er 2 km lenger i år, og det er flere bakker på slutten. Og dersom jeg kikker litt på antall km syklet våren 2013 kontra 2012 sier vel det også sitt på at tiden ble svakere. I 2012 kom jo våren lenge før påske.

Fremover blir det mer intervaller for å klare bakkene fortere, og kanskje bedre kjørestyrke, for å kunne være med ut på slettene uten 100% av makspuls.

Enebakk Rundt i 2014.... Hm, tenker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar