lørdag 18. mai 2013

Tur over Glitre med Bernt-Ole, og Jon Halvor

Trening på offroad, 18. mai 2013
Rolig tur over Glitre med tanke på litt langkjøring før Birken. Det er tidlig å tenke i de baner allerede nå, men allikevel greit å kjenne på at over 3 timer på offroadsete er greit. Litt tungt opp mot Ulevann, men helt greit. Vi tok det med ro, distansen Årbogen til Ulevann er ca 7km, på grus og omtrent bare oppover. Kort stopp på vrangevollen før vi fortsatte mot Glitre.

Vi ble møtt av regnbyge inne ved Glitre, jeg fikk litt panikk for regnet, og tråkket på noe for å unngå regnet... (som det var noe vits). Det ble opphold og tid for bilde av gutta med Glite i bakgrunnen. Bernt-Ole var fotograf denne gangen, og er ikke med på bilde, men bak iPhone.

God temperatur før vi ble møtt av en megabyge inn mot Lier, har vel aldri sykla i så plaskeregn før. Lillehammer-Oslo fra i fjor kom raskt frem kan du si, og jeg savnet regnjakka umiddelbart! Vi hadde ikke tatt høyde for regn i det hele tatt, alt klissvått. Heldigvis var det godt og varmt i lufta, klarte å holde varmen.
Gutta måtte fylle på flaskene underveis. Godt med rent
drikkevann rett fra Glitre. Jeg hadde energidrikk, og ville
ikke erstatte det med vann...
Fin tur, men jeg tror Jon Halvor fikk føle litt på hvor langt Birken blir..., og kanskje antall høydemeter. Det blir bare å stå på gjennom sommeren, sanke mil og lengre turer.

Jeg har et par bilder fra turen (før regnet kom..), men disse kommer litt senere.

Endomondo Mountain biking Workout: was out mountain biking 63.37 km in 3h:07m:17s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar