tirsdag 14. mai 2013

Siste del av Montebelloritt løypa - samme med Bernt-Ole

Trening på sykkel, 14. mai 2013.
Sykling med jobben utgikk dag, som forrige tirsdag. Jeg havnet på oppdrag i Tønsberg, og på toppen av dette svært dårlig oppmøte. Men sykling blir det uansett!

Bernt-Ole var klar for skogstur, og i det jeg nevnte Montebelloløypa og Konnerud var ikke valget vanskelig. Jeg hadde egentlig planer om å blir med på fellestrening arrangert av Montebello og Konnerud IL, men droppet dette raskt når Bernt-Ole var klar for samme tur.

Vi legger ut fra Hallemoen Skole, sliter litt med å finne grusveiene ned mot Konnerud Skistadion. Kjører asfalt og grus til Majordammen, etter en stund går løypa inn på singetrack sti. Fulldempa 29" - det er bare helt rått!! Jeg har aldri syklet den distansen så fort, eller så mye. Måtte av sykkelen i de bratteste kneikene, det meste andre klarte jeg å sykle. Moro! Og det som kanskje var enda mer moro, vi tok igjen den siste gruppa som syklet sammen med Konnerud IL, like etter du svinger av fra grusveien og starter på første terrengparti. Og de startet kl. 19.00 fra Konnerud Stadion, vi startet på andre siden, og hadde allerede vært ute over 15 min i det klokka ble sju :-) Bernt-Ole fikk omtrent los og bare kjørte på mellom stein, røtter og søle. Jeg måtte bare henge på etter beste evne, mye over 90% av makspuls!

Etter denne turen kjente at jeg "er vi fremme ved start allerede, er det ikke mer...", så dette ga mersmak. Mer sti, helt klart.
For dere som ikke har prøvd 29" fulldempa rittsykkel i stiene på Konnerud, ikke gjør det! Det kan fort blir fryktelig dyrt!

Nå gjenstår det bare å vente på pent vær den 25.mai! Håper jeg ser flere kjente i Sande denne dagen.

Endomondo Mountain biking Workout

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar