mandag 30. mai 2011

Full gass rundt Vestfossen

Noen turer foregår i puls sone 1, andre ikke. I dag var ikke dagen for sone 1 for å si det sånn. Klokka viser ca 28 min i sone 5, mer eller mindre av turen i sone 4! Riktig trening, nja... Men moro, JA!

Jeg fikk en SMS litt over 17 i ettermiddag, "klar for å sykle ca 18...", og selv etter langtur i går på 83km kan man jo ikke si nei. Men jeg visste allerede da at dette definitivt ikke kom til å bli noe sone 1 tur... Av erfaring går det fortere når denne karen sender sykkel SMS.

Vi tråkket en ny runde (for meg) via Vestfossen for å få noen ekstra km i beina + noen ekstra bakker å kose med... Det er også mindre bilen på veien rundt Vestfossen, og det er ikke en ulempe det heller. Og for et fartskick på vei mot Mjøndalen, sykkelcomputeren viste en liten stund 60km/t og da tråkket jeg fortsatt! Og faktisk først! Nå skal det sies at han andre stilte opp med konas litt eldre offroad, og holdt fint følge alle de andre kilometerne på runden, men akkurat da var jeg raskest! Det var vel stort sett jeg som lå litt bak i bakker og sånt...

Jeg har bikket styre litt oppover siden i går, og det hjalp godt på stiv nakke og slitne håndflater. Om jeg tar bryet med å ta av styreteipen og flytte selve bremsen opp, det for tiden vise.

Ruta finner dere på linken under:

Endomondo Cycling Workout: "was out cycling 40.79 km in 1h:41m:02s using Endomondo."

PS: Pulsklokka viser en snittfart på 26km/t og en distanse på 42.05km. Men nå måler den på hjulet og ikke via GPS lenger. Jeg velger å bruke de beste tallene for alt er verdt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar