onsdag 1. juni 2011

Temporitt med Jesper!

I dag var det egentlig vanlig onsdagstrening med jobben. Og normalt sykler vi en rolig tur rundt Hokksund, øver på å ligger i gruppe, rulle og alt dette tekniske greiene. Føle at landeveissykling ikke er en egoistsport, men lagidrett! I dag var det ikke slik!

Vi var bare 4 stk som møtte opp i dag, 3 stk på racer, og en på offroad. Han på offroad kan nesten ikke regnes med, han sykler fort uansett! Vi ble enig om turen rundt Sande og Svelvik, med retning utover gamle E18 mot Sande først. Gutta mente asfalten fra Svelvik til Drammen var bedre enn andre veien, så da ble det slik. Og det gikk ganske bra ut mot Sande, mye motvind, men det hjelper stort å ligge midt i gruppa. Men jeg merket allerede på vei utover at dette blir ikke noe sone 1-2 tur nei, her skal det kjøres, og det skal kjøres fort!

Jeg ble fristet til å tråkke på ekstra ned den siste bakken før Shell i Sande, og "vant" spurtprisen til Sande, men hva hjelper det når jeg brente sinnsykt med krutt for å klare akkurat det. For Jesper (en på jobben) har vært ute å syklet før.. Gutta tok meg raskt igjen (bare noen sek bak) som et tog fra NSB i god driv langs asfalten, da var det bare å bite tenna sammen og finne plassen sin i rekka og tråkke videre..

I bakkene opp til Berger havnet jeg sist, kanskje ikke så rart, de andre gutta hadde futt i beina som en blodtrimma sportsbil. De spurtet like greit opp alle bakken til Berger for å så trille ned igjen et stykke, møte meg og sykle opp igjen.

Etter å ha kommet meg noe etter litt roligere tempo opp bakkene var det full fart igjen. Fra gangbrua ved Berger og helt inn jobben ble snittfarten 35.3km/t! Og da bremset jeg kanskje gutta noe et stykke etter Svelvik.

Vel i morgen blir det nok ikke noe sykling, jeg skal restituere med å vaske muren på huset før den skal males i helgen! Jippi!

Turen finner dere på linken under: (Farta på Endomondo er basert på GPS'n i iPhone som gir noe lavere fart)
Endomondo Cycling Workout: "was out cycling 61.70 km in 2h:08m:19s using Endomondo."

PS: Racer er noe av det beste jeg har handlet på lenge! Den gir stor sykkelglede fra første tråkk! Til dere som ikke har ligget på hjul i 45-50km/t... Det må bare oppleves! Helt rått!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar