lørdag 11. juni 2011

Hurtig treningstur rundt Hokksund

Noen turer er hurtige og effektive. Turen i kveld ble en slik.

Jeg inviterte til en hurtig tur, og det ble det! Hvertfall for min og min kamerats del. Rundt Hokksund på 1t og 11 min må ansees som ny rekord for oss. Vi var to stk på turen, normalt tempo frem til krysset ved Stenseth. Derfra og hjem ble det ikke akkurat sone 1. Vi rundet Hokksund etter ca 33 min, møtte motvinden nedover Steinberg, man da var det bare å bite tenna sammen og tråkke på.

Det gikk i stort sett litt over 30km/t hele veien fra Hokksund, og jeg tror ikke vi var under 16km/t opp bakken før ytterkollen, og nådde makspuls ved 50km skiltet, 190..

Jeg var så gira når jeg kom at det faktisk tok litt tid før jeg landet.

En helt super treningsøkt en lørdag ettermiddag! Endomondo viser litt lavere fart enn pulsklokka, velger å stole på den fremfor GPS'n i iPhone. Snitt på 26.8km/t i kveld. Veldig moro! I morgen gjør jeg et forsøk på langtur til Åsgårdstrand via Eikern og Sande.

PS: Nye sko og pedaler er også innkjøp... Landeveissko sitter som støpt til foten og til sykkelen, det er forskjell.. Mye bedre tråkk!

Endomondo Cycling Workout: "was out cycling 33.68 km in 1h:11m:45s using Endomondo."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar