søndag 19. juni 2011

Vestfossen i regn

Siden det ikke forventes strålende sol neste lørdag, så ble det obligatorisk med en treningstur i regn! Det står så kjekt på www.birken.no at man skal trene i regnet, hvis man vil bli god på å sykle i regnet... Jaja, god og god, men det skader ikke å ha prøvd det ut. Greit å vite hvor lenge jeg kan beregne å være tørr på beina, beina, osv.
Ble jo klissvåt og kald på beina etter kun kort tid, selv med regntrekk... Det var ikke helt beregnet!

Jeg er godt fornøyd med tiden i dag, tross en del regn og våte veier hele runden.


Den vanlige Hokksundrunden er mer eller mindre bytte ut med Vestfossenrunden. Tiden jeg trener er omtrent den samme på denne runden, men det er mer bakker å bryne seg på opp fra Vestfossen, og det skader jo ikke.

For første gang fikk jeg gleder å nesten "parkere" en annen på racer opp bakken før Ytterkollen (sandtaket ved Mjøndalen). Helt nydelig følelse. Han begynte å tråkke litt tungt i bunnen av bakken, og jeg følte jeg kom bakfra som en vind. Jeg lå om til en mye kjappere tråkkfrekvens og bare fes forbi!!! Helt nydelig. Ikke hev han seg på hjul heller. Han havnet bare lenger og lenger bak.. Jeg hadde nesten 190 i puls ved 50km/t skiltet opp bakken, men det er jo bare deilig å kjenne av pumpa virker.

URL'en for turen kan dere se under.
Endomondo Cycling Workout: "was out cycling 41.60 km in 1h:38m:04s using Endomondo."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar