søndag 5. juni 2011

Tur rundt Sande via Fjell og Klevjerhagen

Det var langkjøring med jobben i dag, oppstart fra Sem kl. 08.00 på morgenkvisten. Men siden planen for helgen er å male ferdig garasjevegg og mur, utgikk den turen med høye kneløft. Egentlig greit nok siden kvelden i går besto av mye hvitvin og en altfor varm natt. Men etter at første strøk var tatt i dag ble det en nydelig tur rundt Sande. Jeg tenkte på ruta rundt Eidsvoss, men siden jeg ikke er sikkert på veien for det bli en annen gang.

Jeg tok ruten via Gulskogen (en lite stopp på Tri-Sport...), derfra opp til Fjell videre rundt Klevjerhagen (eller heter det Klevjerhagan?) og rundt Sande. Møtte en kar i en slake bakken opp Skoger kirke, og tenkte at egentlig er det sabla deilig å kjøre den veien jeg gjør nå. Jeg hadde vel rundt 50km/t og tråkket helt greit, tipper han hadde 7-8km/t og tråkket ikke så greit. Den slake bakken opp mot Skogen kirke er lang..

Målet igjen var rolig langkjøring, men det blir aldri slik alene. Altfor morsomt å ligge i større fart enn det pulsklokka sier.

Flott utsikt fra Berger.
Skyfri himmel og godt over 25grader i sola denne dagen
Jeg tok igjen 2 stk like før Sande, og tenkte at nå kan vi jo være 3 som kan dra og ligge litt på hjul med hverandre. Men det er tydeligvis ikke alle som er like interessert i det. Det ble at gutta lå et stykke på hjul på meg, og hyggelig det altså, men plutselig tråkket de forbi i en nedoverbakke. Ok, tenkte jeg, nå vil kanskje en av dem ligge foran. Men neida, begge ville ligge foran, og begge hadde på en eller annen måte satt i gang en slags spurt mot Sande. Jeg prøvde å holde følge, men helt umulig.. Jeg hilse kort på gutta igjen ved jernbanebroa ved Sande, da hadde de brått stoppet. Jeg så dem aldri igjen.

Mer presise målinger kommer når jeg har fått synket klokka. Har på følelsen at det igjen gikk noe raskere fra Berger til Drammen, men ikke så raskt som på onsdag.

Endomondo Cycling Workout: "was out cycling 76.02 km in 3h:00m:52s using Endomondo."

Lagt til noen bilder jeg tok på turen, så blir bloggen litt mer livlig.

//Glenn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar