tirsdag 17. mai 2011

Langturkjøring lørdag 14.mai

Langturkjøring med Atea på lørdager tror jeg rett og slett blir for tøft på offroad. Jeg kaster meg ikke uten videre ut på en ny sone 5 tur lørdag morgen kl. 08.00! Fant heller ut at det var bedre å følge mitt eget tempo, tilpasset den farta jeg oppnår på Scott'n uten at jeg havner i pulssone 5 i mange timer.

Lørdag var jeg faktisk ute av døra ca 08.45 og klar på sykkel ca 08.53. Dette er ikke normalt til meg å være, er jo normalt B menneske. Men for å få nok mil i beina og resten av kabalen til å gå opp, så ble det slik.

Turen gikk rundt Svelvik-Berger-Sande og Østbygdaveien til Drammen. Turen stoppet også brått foran Drammen bilutleie, kanskje litt merkelig, men jeg fant ut at det passet svært godt å svippe bortom Høydahl sport for å levere tilbake sete jeg hadde hatt på lån en uke. Jeg blir jo ikke klok på sittestilling på sykkelen, og synes fortsatt at det gjør vondt i rompa, selv etter 62 mil fra påske til nå... Det var veldig rart å få tilbake mitt vanlige sete, men nå gir det en sjanse igjen før jeg prøver noe nytt.

Når jeg ser på klokka ble det noe litt for mye sone 3 og 4, men det er ikke så lett når man sykler alene og må takle litt motvind fra Drammen og ut til Berger. Derfra vender man jo nesa mot Drammen igjen og får litt hjelp av vinden.

Det ligger mer og mer i lufta at på asfalt er det racer som gjelder. Jeg merker at så fort det kommer bakker mister offroaden raskt fart, og når jeg er litt sliten må jeg gire langt ned og enda lavere fart.. Og konklusjonen er også veldig klar, det å sykle i gruppe har svært god effekt.

Klar og hastigheter på linken under:
Endomondo Cycling Workout: "was out cycling 67.74 km in 3h:05m:03s using Endomondo."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar