søndag 8. mai 2011

Første langtur våren 2011

Etter litt frem og tilbake med å sykle med jobben eller finne på noe selv, endte jeg opp med å finne på noe selv søndag formiddag. Målet var langtur, minimum 8 mil, helst 10. Og helst ikke puls over 70% (glemt det!).
Målet på antall km ble nådd, turen i dag målte 92.53km, nesten distansen til Birken! Men det å holde meg under 70% puls, det er jo helt umulig! Pulsen spretter opp 80-85% bare det går litt unna på flata, eller det ved motvind. Og motvind ble det! Kanskje ikke fullt så mye som i fjor, men motvind mer eller mindre hele veien ut til Berger, og en del fra Sande opp mot Skoger kirke. Fra Skoger kirke og hjem var det greit, mindre vind i innlandet.

Jeg er veldig fornøyd med ruta rundt Berger, det er lite trafikk på søndager, og selv om det er asfalt hele veien er det nok av bakker å bryne seg på fra Sande mot Konnerud. Bakkene fra Konnerud til Hagatjern kan også gi deg høy puls, sett at det fortsatt er mye krutt igjen i beina.

Snittfart i dag ble 19.2km/t, inkl en teknisk stopp for justere sete (jeg har fått låne et annet sete fra Høydahl Sport, for å se om jeg klarer å sitte lenger på sete nå), og 2 stopp for å etterfylle vann!

Jeg håper vi klarer å bli flinkere til å samkjøre langturer utover våren/sommeren, det er jo så mye hyggeligere å sykle sammen, samt at snittfarten blir raskt litt høyere når man veksle på å ligge foran.

Endomondo Cycling Workout: "92.53 km in 4h:48m:15s using polar GPS."

//Glenn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar