tirsdag 10. mai 2011

Tirsdagstrening med Drammen Sykkelklubb - gøy så lenge det varte

Lysten til å sykle i følge har bare stedet utover våren, og etter annonse i Drammens Tidende i dag (eller i går) om sykkeltrening til Drammensrittet med Rune Høydahl, og at distansen var Drammen-Svelvik-Berger-Sande-Drammen, og at alle var velkomne tenkte jeg at dette må jo prøves!
Jeg viste det vel egentlig på forhånd, at det å holde følge med Drammen Sykkelklubb rundt Berger og Sande ville bli tøft.

Og det er bare en ting å si! Det er sjanseløst å holde følge med ca 20 stk veltrente på racer! Rett og slett rått parti.


Det gikk greit ut fra Drammen, men utover Svelvikveien gikk det fort, veldig fort. Sjekk grafen fra Endomondo så skjønner du hva jeg mener. 20km ble unnagjort på ca 35 min. Snittfart i det jeg trykke "Lap" på klokka ble 31.3km/t, og snittpuls på 171 (90%) sier vel sitt. Det holdt nesten til Svelvik, men da var det ikke mer krutt i beina mine....
Resten av turen ble solo, jeg snudde ved Berger og tok samme vei tilbake. Etter en rask beslutning via kartet på iPhone konkluderte den med ca 35km via Svelvikveien og ca 40km rundt Sande. Og fra Sande og hjem er det jo noen gode motbakker som jeg kjente at jeg ikke var veldig klar for!

I morgen er det sykling med jobben, da i litt roligere tempo!

Endomondo Cycling Workout: "was out cycling 63.81 km in 2h:30m:26s using Endomondo."

//Glenn

1 kommentar:

  1. Takk for informasjon Glenn - da vet jeg at jeg ALDRI skal ut sammen med den gjengen! Jeg vet hvordan du hadde det... Men slik er det, ikke mist motet. Sykle med jobben gir i alle fall en opptur:)

    Vi sees

    SvarSlett