fredag 13. mai 2011

Hokksundrunden med jobben

Mottoet er "alle skal med!", men jeg vet sannelig ikke jeg...

Vi er veldig enig når vi ruller ut fra jobben ca 16.30 på onsdager, denne gangen skal vi prøve, virkelig prøve å sykle i gruppe, utnytte mindre luftmotstand, og alt skal foregå rolig.
Det holdt delvis til Hokksund, for i den siste motbakken før Esso i Hokksund, ja da skulle visst alle rekorder slåes!

Vi trenger å trene på å ligge på hjul, tett på hjul... Og det klarer vi ikke noe særlig når det blir konkurranse fra Ytterkollen til Drammen sentrum :-)

Jeg for snakke for meg selv, jeg hadde en kjempetur på onsdag, for første gang holdt jeg meg innenfor 70% puls rundt hele runden, selv med snittfart på 23.1km/t (målt på GPS).

Man sparer opptil 40% av kreftene ved å ligge på hjul, kontra det å ligge alene, eller i front... Så dersom vi alle ligger litt i front og drar, så vil vi til slutt kjøre enda fortere og allikevel klare en lenger distanse :-) De som ikke orker tanken på å dra gruppa kan jo bare ligge bak hele tiden... Funker det og! (Ref. tirsdagens ville tur med Drammen Sykkelklubb, jeg følte ikke akkurat for å ligge fremme sammen med Rune Høydahl og trekke feltet på 25 sprekinger).

Kart og tider finnes på linken under:
Endomondo Mountain biking Workout: "was out mountain biking 39.82 km in 1h:43m:30s using Endomondo."

Neste onsdag er vi på tur igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar