søndag 3. august 2014

Stitur til Storsteinsfjell

Trening på sykkel 3. aug 2014

Jeg skulle jo egentlig ikke sykle i dag, kjørte jo hardøkt med 5x4 intervall i går. Men når Bernt-Ole sender SMS og hinter frempå om en sykkeltur må jeg bare ut på tur.

Det ble kort oppvarming bort i Bernt-Ole, en kort pause før vi la i vei mot Årkvisla, videre innover på grusvei. Brått tok vi en sti som gikk rett inn i skogen og nedover (helt merkelig), planen var jo oppover. Men de bakkene som går ned, de går jammen opp også. Vi kjørte visst bare ned en slags dump før det gikk bratt oppover på sti igjen. Slitsomt men moro.

Vi valgte grusveien oppover mot Storsteinsfjell, tok en kort stopp på Furuhall. Men med så høy luftfuktighet som i dag ble ikke stoppen lang. Fluene var over oss med en gang. De bare elske svette.

 Litt mer grusvei før vi svingte til høyre inn i skogen og singletrack sti mot Storsteinsfjell. Rett og slett helt konge. Akkurat passe teknisk, det er mulig å sykle veldig store deler av veien. Noen kneiker må trilles, helt greit.


Jeg har ikke vært på Storsteinsfjell om sommeren før, rett og slett en ny morsom opplevelse. Og med sykkel, helt konge!

Men dagens dekkvalg var en fadese fra min side. Jeg trodde jo planen var grusvei til Tverken eller lign, ikke inn i tåkeheimen med glatte svaberg og røtter. Selv med lite luft ble Rocket Ron altfor glatte i dag. Bernt-Ole hadde ikke samme utfordring med sine Maxxis Crossmark. Noen våte svaberg, og svosj, dekkene skled unna. Ikke moro. Kanskje jeg også må prøve dekk fra Maxxis? Jeg har prøvd Crossmark en gang tidligere (på 26"), og likte de ikke noe særlig, men det finnes jo andre modeller. Tenkte kanskje å gi Maxxis Ikon en sjanse, tiden vil vise. Hm.. Kanskje enda et hjulsett med Hans Dampf ferdig montert?

Ikke mye utsikt fra Storsteinsfjell i dag. Men jeg kommer tilbake samme veien med finere vær, det er helt sikkert. Kanskje det er mulig å sykle opp via Aron->Tverken også?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar