tirsdag 12. august 2014

Opp Aron - Tverken og sti ned til Myrdammen

Trening på sykkel 12. aug 2014

Sykkelen har vært på Bjørn Myhre (sjekk av knirkelyder, hørt den før?), og det endte med at de har byttet styrelager. Var ikke helt billig heller.. Hm. Men siden både drivlinje og styrelager er nytt må jo ting testes.

Jeg prøver også med kraftigere dekk foran for å se om jeg virkelig kjenner forskjell, og om denne kombinasjonen kan brukes på UltraBirken.

Jeg bestemmer meg for å trene både på bakker oppover og kanskje finne flyten på sti nedover. Ruta blir opp Aron, videre til Tverken, opp løypa mot Skimten, men inn på singletrack sti etter at skiløypa går slakt nedover før du går oppover igjen nede i "juvet".

Jeg finner rytmen og det gir god driv oppover Aron. Ingen knirk fra sykkelen foreløpig og det er jo et godt tegn. Like etter toppen av "Shanti" heisen sykler jeg ut i selve slalombakken og unngår på den måten den svært bratte bakken på anleggsveien. Her klarer jeg nå å sykle hele veien opp til juvet, må kanskje gå noen få meter, men kommer meg raskt opp på sykkelen igjen. Dette resulterer faktisk i å nå toppen av Aron på ca 28min. Fornøyd.

Hit men ikke lenger.
Syklet helt opp til der bildet er tatt.

Syklet opp resten av denne bakken,
måtte bare ta noen bilder.
Men det å pushe opp Aron tærer på kreftene, og det går merkbart tregere til Tverken enn ønskelig, blir fort litt reservert over steiner og glatte røtter når jeg er alene. Men kommer nesten opp en av de lengste bakken etter du krysser kamstrupløypa.

Ankommer Tverken og får med meg en flott solnedgang. Utrolig fint i marka på slike dager.

Turen videre blir bare knot. Merker at det blir kjøligere om kvelden nå, og tar på lange ermer på Tverken og legger i vei. Tror liksom at jeg skal cruse nedover mot Myrdammen på sti. Men det blir bare snurr, jeg er reservert som bare det, bremser mye og tar ting veldig med ro. Greit nok at det har regnet og ligger noen sølepytter og slikt rundt om kring, men med en slik fart kommer jeg ikke i mål på UB før svarte natta.
Det blir en stopp ekstra før Myrdammen, utrolig flott solnedgang. Jeg har allerede gitt opp forsøket på god tid, og nyter naturen og knipser i vei. Noen som vet hvor bilde er tatt?

Ankommer Myrdammer ca 20.45, og nå begynner å skumre. Velger raskeste vei nedover mot Landfalltjern. På Landfalltjern treffer jeg ivrig triatlonsvømmer ute i vanner med våtdrakt og full pakke. Godt det er flere som er ute å trenger litt sent. Han var helt alene i vannet for å si det sånn. Veien hjemover blir kort, grusen fra Landfalltjern og videre ned Blåstein. Og der møter jeg faktisk en ivrig syklist på vei oppover! Litt over 21 på kvelden.

Konklusjon på denne turen, det må også trenes litt mer sti nedover. Ikke bare klarte opp, men faktisk klare å kjøre samme stien ned. Nobby Nic fungerte helt utmerket foran, triller ikke så ille på asfalten heller.

Legger med link til Endomondo:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar