mandag 8. august 2011

Testkjøring av Drammensrittet - deler av traseen

Det kommer til å bli slitsomt, og det kommer til å bli et H....

En kamerat og jeg hadde en liten gjennomkjøring i kveld. Og jeg må bare si, her står utfordringene i kø. Dette er helt forskjellig fra Birken, og jeg skal være den første til å innrømme at her har jeg nok tatt vann over hode! Her snakker vi virkelig sti, gjørme, steiner og grus. Det er riktignok noe asfalt, men det testet vi ikke ut i kveld.

Turen gikk fra Hallemoen skole og rett i Konnerudskogen. Jeg kan ikke forklare så mye hvor vi syklet, men ned "dunkedalen" var jo morsomt. Holdt på tryne noe skikkelig i en gjørmepytt, klarte akkurat å vri ut foten og fikk litt støtte i skogen... Og det er bakker, bratte bakker.
(Bilde er tatt nedover en bakke jeg definitivt ikke klarte å sykle opp...)

Siden turen var mer en gjennomkjøring enn en hard pulsøkt ble det til en liten pause i rester av sola. Nydelig langt inne i Konnerudskogen. Men det kom flere fordi oss i kveld, flere var nok ute for å se an løypa før lørdagen.

Jeg har også kjøpt nye dekk i forbindelse med rittet på lørdagen, Panaracer XC 2.3 "et eller annet". De som satt på sykkelen var så slitt at det ikke var noe å lure på. Og disse dekkene kan jeg varmt anbefale. De gir godt feste og flyt i skogen og de triller usedvanlig godt på asfalt og grus. Det er nesten som å få et ekstra gir...

Dekkene har ganskje åpnet mønster, og man skulle tro at de triller dårlig, men det gjør de definitivt ikke. Det blir ikke noe skifte av dekk før Birken i år, disse lar jeg bare sitte på.

Jeg legger med et bilde av dekkene forfra også, lettere å bedømme den veien. 

Hvor vi syklet kan dere se via linken under. Farten ble ikke stor i dag, men for min del var det umulig å holde noe fart i det terrenget som Drammensrittet går i.

//Glenn

Endomondo Mountain biking Workout: "was out mountain biking 26.53 km in 1h:54m:40s using Endomondo."

1 kommentar:

  1. Takk for innlegget om dekk valg! Skal også prøve meg på Drammens rittet på lørdag. Blir spennende dette - og hardt!

    Hilsen
    Sykkel glade Agneta

    SvarSlett