søndag 21. august 2011

Siste langtur før Birken - 3 timer i regn!

Birken nærmer seg med stormskritt, og det gjør jammen meg regneværet også!!!
Glitrevannet i bakgrunnen, like før regnet satte inn...

Det ble ca 3timer med bare hat. Det kom noen få drypp like etter at bilde er tatt, og greit nok, det sto på Yr at det skulle komme litt regn i dag, men ned mot Sjåstad så åpnet himmelen seg! Det bøttet ned og det pisket i ansiktet! En virkelig forsmak på hva jeg har i vente på lørdagen, og et godt flashback til Birken i fjor. Jeg hadde selvsagt ikke tatt med regnejakke, tenkte jo kjekt at jakka med løse ermer fra Atea, ja den er sikkert litt vannavstøtende. Men den kan jeg bare bekrefte med en gang, den er ikke det!

Jeg klarte å holde meg noenlunde tørr på beina, selv i regnskyllet som kom, helt jeg trillet ut på asfalten ved Sjåstad og vente nesa mot Lier. Jeg tror jeg triller ca 200m før vannet bare fosset inn i skoa og alt ble vått og kaldt!

Nå håper jeg bare at været snur som det gjorde på Drammensrittet og at lørdagen kan bli en fin dag. Inntil det skal det handles en skikkelig sykkelregnejakke som holder vannet ute!

Jeg legger med URL på ruta over Glitre. Egentlig veldig fint å sykle der, kan varmt anbefales.
Glitrerunden

Ikke imponerende snittfart i dag, ble nokså satt ut at regneværet, og poenget var også en rolig tur, 19.3km/t målt via Endomondo, 18.8km/t målt på Polar sin GPS.

Jeg møter på Rena uansett vær på lørdag, ser jeg deg der?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar