tirsdag 15. april 2014

Svelvikrunden på racer

Trening på sykkel, 15. April 2014

Turen i går ble jo tung opp til Hokksund, men lett ned igjen. Stoppet også innom Tri-Sport for å høre om tips til å justere sete for å sitte bedre. Sete ble justert opp med 1cm i forhold til en måling for et par år tilbake. Usikker på om det var så lurt. Tråkket ble nok bedre, men jeg merker jo med en gang at jeg nå ikke sitter på sitteknutene, men mer midt under baken. Men det er fortsatt tid igjen til å finne et godt sete før Lillehammer-Oslo, så jeg stresser ikke. Men i og med at jeg ikke hadde testet ny justering på lenge enn 200m, var det duket for nok en tur på racer.

Med strålende sol fra skyfri himmel og mindre vind ble målet satt til Sande, via Klevjerhagen, og planlagt retur via østsideveien eller gamle E18. Men slik ble det altså ikke.

I det trillet ned fra Skoger kirke så jeg tre sykker på racer utover Klevjerhagen på vei mot Sande. De måtte jeg jo bare komme innpå. Etter en stund klarte jeg faktisk å ta de igjen, lå på hjul noen få hundre meter, men tråkket fordi. Jeg synes rett og slett det gikk litt smått i nedover mot Sande. Tydeligvis likte ikke gutta dette, eller så trengte de noen til å dra opp tempo, det endte med at de lå på hjul til Sande. Og ved brua over gamle E18 spurte om jeg ville være med rundt Svelvik. Kunne jo ikke si nei til det.

Gutta hadde også giret opp tempo, det ble fort nesten 40km/t på slettene ut fra Sande mot Svelvik. Det var bare å bite tenna sammen og tråkke til. Det skal sies at vi hadde god medvind. Alle tok det heldigvis med ro opp bakkene rundt Berger, og med en kort stopp på gamle Berger kafé ble vi enig om å dra ca 2 min hver innover mot Drammen. Det ble vel så som så, men dette ble jo noe helt annet enn å tråkke alene. Vi tok det veldig med ro gjennom Svelvik sentrum, men tråkket til mot Drammen, hadde fort 32km/t på flatene med god motvind.

Nå er jeg støl i beina, men veldig godt fornøyd. Deilig å ha gjennomført nok en hardøkt, og denne gangen ble det jo 74km :-)

Snittfart på 27.3 km/t er også helt greit midt i April.

Endomondo Cycling Workout: was out cycling 74.79 km in 2h:44m:29s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar