mandag 10. juni 2013

Sykkelritt til Hokksund - god fart rundt Vestfossen

Trening på sykkel, 10. juni 2013

Det skulle være en rolig tur... Men det er jammen meg ikke lett :-)
Det gikk på en måte lett fra meg og til Nedre Eiker kirke. God fart på sletta mot Spar butikken i Krokstadelva, og da var det gjort. Skimta en kar på offroad som kom like ut før butikken, jeg passerte han i nesten 40km/t, og jeg tenkte, ja ja, han ser jeg nok ikke mer til.

Men tydeligvis hadde han litt power i beina, for han hadde henta meg inn like etter Bjørn Myhre. Dermed ble det ritt for resten. Det var bare å kjøre på, maks fart opp Klommestiveien, og bare holde trykket opp mot Hokksund. Han holdt opp hele bakken, men fikk jeg telefon og ga seg... Han kom aldri foran for å si det sånn :-)

Resten av turen forgikk i litt roligere fart, merket godt jeg hadde ligget langt over 90% av makspuls før Hokksund når jeg skulle opp bakken fra Vestfossen. Noe motvind mot Mjøndalen hjalp heller ikke.

Bakken min opp mot sandtaket ble rett og slett for tung for 20km/t denne gangen, roet det hele ned og sparte litt krefter.

Godt fornøyd med økta, nå gjelder bare å bygge kjørestyrke for slettene Lillehammer-Oslo.

Snittfart på 28.5km/t.

Endomondo Cycling Workout: was out cycling 44.03 km in 1h:34m:13s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar