mandag 17. juni 2013

Farrisrunden 2013 - i mål på 3:21

Farrisrunden 2013

Jeg skrev på bloggen etter Farrisrunden i fjor at jeg mulig ikke kom til å stille opp i flere terrengritt. Det kan jeg bare avkrefte med en gang! Det blir flere ritt, ingen tvil om det.

Opplevelsen av Farrisrunden 2013 ble noe helt annet enn i 2012. I fjor hadde det regnet kraftig natten før, og en del sammen dagen også, i år var det strålende solskinn og mye tørrere i løypa. Været har faktisk en god del å si for at opplevelsen skal blir så bra som den ble.

Nytt i år var også at starten var flyttet, i år gikk vi ned den bakken vi skal sykle opp på slutten, resultatet av det var at vi startet rett på grus istedet for asfalt. Jeg følte beina var OK ved start, og hang på greit de første km. Men som alltid, de første bakkene er tunge. Det er akkurat som kroppen må vende seg til at den skal slite mye i noen timer fremover.

Ved første terrengparti merket jeg godt her er det mange som barer trener på grus og asfalt. Det går smått, folk går av sykkelen og det igjen skaper irriterende situasjoner. Jeg har nok trent mer terreng i år, har nok litt med innkjøp av ny sykkel å gjøre.

Jeg hadde håpet at det dannet seg noen mindre grupper i år, med folk på litt samme nivå, men det ble ikke så mye av det. Men jeg syklet sammen med en annen kar en god del km på asfalt, det var jo moro. Vi vekslet på å ligge foran, og det funket bra.

Det er en matstasjon rett før neste terrengparti, men der ble det bare å ta en kopp av hånda, hive i seg og tråkke inn i skogen. Tok ikke sjansen på å stoppe opp, og evt. få noen trege folk foran meg i terrenget. Farrisrunden hadde lagt ut klopper på de mest bløte områdene av løypa, fungerte veldig godt. Riktignok var det dype hull ved på og avkjøring av disse kloppene, men ingen problem med 29" hjul.

Moro med terreng : Bilde fra MTB Actiion
(Klikk på linken for å se bilde)

I år klarte jeg å sykle den bratte kneika like før mål! Men det endte i noe krampe i høyre lår, definitivt ikke deilig. Måtte mer eller mindre stå å trille noen meter like før mål. Ikke viktig, men jeg tapte kanskje et minutt eller så :-)

Noen korte refleksjoner (kontra 2012)
Jeg kommer definitivt til å sykle flere terrengritt. Med 29" fulldempa sykkel er det terreng som gjelder. Jeg merker at det er mange veldig spreke folk i slike ritt som Farrisrunden, men at veldig mange av dem trener på grus og asfalt, og ikke prioriterer terrenget så mye.
Veldig fornøyd i mål.
iPhone lurt av litt motlys,
litt blasse farger

Kommer jeg til å sykle Farrisrunden i 2014... Usikker, kunne nok tenke meg at dette rittet var tettere på Birken, slik at en slik type gjennomkjøring kommer tettere på august.



Endomondo Mountain biking Workout: was out mountain biking 67.00 km in 3h:21m:01s using Endomondo

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar