lørdag 8. juni 2013

Delvis langtur rundt Eikern, med Bernt-Ole. På racer

Trening på sykkel, 8.juni 2013

Det er nå 14dager igjen til Lillehammer-Oslo.. Nå gjelder det å få noen gode langturer på raceren, slik at jeg får opp kjørestyrken, og klarer å holde målet om 6timer.

Bernt-Ole kom med en SMS i dag om sykling i skogen, men vi endte med tur rundt Eikern. Hyggelig det også, spesielt i fint vær. Benrt-Ole snakket om tunge bein, men jeg vet ikke helt jeg... Det gikk hvertfall fort nok i oppoverbakkene for min del. For min del er jeg nesten alltid litt tung i beina på lørdager.

Vi gjorde en kort stopp ved Eidsfoss, kjekt med litt inntak av Cola etter å ha pushet litt på langs Eikern. Vi møtte også på en annen ivrig voksen mann på racer. Moro å se at noen drar strikker lenger enn oss på sykkel. Trek Madone 6.5 + karbon hjul er ikke billig. Det skal sies at hjula hadde han kjøpt på eBay, men allikevel... Jeg trodde fyren skulle slå følge, men han var nok mer på tur enn oss, og vippet inn en snus i det vi rullet ut fra Eidsfoss.

Bakken over Hanekleiva ble blytunge for min del, hadde nok spist litt for lite. Rart hvorfor inntak av en hel energi har god virkning på beina og kroppen ellers.

Det ble bra fart til slutt, vi klokket nesten 29km/t i snitt før den bratte bakken opp til Bernt-Ole.

Endomondo Cycling Workout: was out cycling 87.81 km in 3h:11m:00s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar