tirsdag 4. juni 2013

Åssiden-Konnerud-Skoger kirke. Racer friskmeldt

Trening på sykkel 4.Juni 2013.
I dag ble det igjen en tur på racer. Jeg måtte jo få friskmeldt sykkelen med tanke på Lillehammer - Oslo, og ikke minst meg selv som skal sitte oppå i ca 6 timer. Og det er veldig rart at det å heve sete ca 0,5 cm pluss å bytte til den eldste Atea sykkelbuksa gjør at jeg fint kunne holde ut i mange timer i kveld. Go' følelsen er rett og slett tilbake! Helt merkelig. Eneste minus i dag var å sykle uten pulsklokke... Den er på rep igjen, men  er heldigvis på vei tilbake allerede.

Et annet stikkord i dag er bakker. Turen gikk først til Mjøndalen (som oppvarming), så litt tilbake før jeg startet på bakkene opp til Konnerud og Hagatjern. De bakkene er rett og slett lange. Tror jeg klarte å holde ganske jevnt tempo opp alle bakkene. Og du er ikke på toppen når du ser Hagatjern..., det venter en god kneik til ja! På veien over til Konnerud måtte jeg bare stoppe å bilde av disse fine hestene. Og så nysgjerrige de ble jeg stoppet. Bort bort til gjerdet med en gang :-) Moro. Men i det det kom en tredje hest travende over jordet klikket jeg meg inn i pedalene igjen... Kunne jo aldri vite om den hadde tenkt å hoppe over gjerdet?

Videre havnet jeg bak bussen på vei inn mot Konnerud sentrum. Mista mye fart, jeg aner jeg ikke hvor fort det gikk, men måtte bremse mye.
Ved Konnerud sentrum beste jeg meg for å sykle ut til Skoger kirke og ta returen via Fjell istedet for ned Konnerud bakken. Jeg klarte å parkere en kan fra Team Kranken, samt en annen på terrengsykkel, moro :-)
Dere kan se hvor lite jeg har hevet sete
Kan jo være litt psykologisk?
Turen i dag ble kjørt uten pulsklokke, og det er ikke noe særlig. Jeg er blitt helt avhengig av å kunne se aktuell fart og puls..

Turen ligger på Endomondo, fart og avstand måte på iPhone.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar