torsdag 20. september 2012

Spiralen - Landfalltjern - Tverken

Trening på offroad, 20. sept 2012.
Ny runde Spiralen - Landfalltjern -. Tverken. I dag var Jon Halvor med, og vi klarte å sykle opp hele veien til Spiralen. Helt konge, men tungt og bratt, spesielt svingene etter Åspaviljongen.
Planen var opp til Landfalltjern og ned asfalten, men som alltid, planer er til for å endres. Det tok vel ca 2 sek å bestemme seg for Tverken. Flott på Tverken i ettermiddag, og moro ned igjen. Nå er det bare å spare til 29", Bernt-Ole har allerede handlet, det blir umulig å holde følge :-)



Fornøyd på Tverken.
+7 grader og helt nydelig.
Eiken ble midlertidig
fikset på Tverken
Videre knakk en eike på bakhjulet i dag, og jeg som har lagt ut sykkelen for salg på finn.no! Ikke at noen har ringt altså, men kjedelig. Sykkelen må jo på verksted.

Det er vel ingen som er klar for landevei nå, med +5 på gradestokken er det best på grusvei eller sti. Men for all del, mye god trening på beina opp Aron også.



Endomondo Mountain biking Workout: was out mountain biking 25.46 km in 2h:02m:58s using Endomondo.

For dere som har hørt alt om størrelser, sittestilling og forskjellige seter på Scott kan jeg melde at jeg satt bedre enn noen gang på dagens tur. Dette siste sete jeg nå låner og tester ut peker seg ut til å være en vinner. Nå er det bare å håpe at noen kan fikse bakhjulet i morgen, slik at sykkelen også kan brukes i helgen.

Jeg fikk også prøve en rå 29" hos Giant Store Drammen her om dagen, 29" er nok tingen. Helt annen sittestilling, og med small ramme (denne gangen Giant) falt veldig mye på plass. Bare så sabla synd at det var en av guttas i butikken sin sykkel jeg fikk prøve, og den var jo kun satt opp med kremdeler. Full XTR på både gir og bremser, den beste karbonramma til Giant+++, veide omtrent ingenting. Men XTR++ koster, et stykke over mitt budsjett..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar