tirsdag 16. juli 2013

Non-Stop Thorleif Haugsvei til Tverken

Trening på sykkel, 16. Juli 2013.

Planen var en offroad tur med Bernt-Ole, men der kom det visst andre planer, måtte kjøre turen alene. Og siden Hokksund og Vestfossen er litt ut om dagen (no offence Jon Halvor, alltid hyggelig med Hokksund og Vestfossen sammen), ble det skogen. Nytt av året er rett og slett mer trening i motbakke, merker godt at det er effektivt. Greit med tanke på alle bakkene i Birken også.

Dette ble første gang hele veien uten noen pause. Helt nydelig. Syklet faktisk opp bak Landfallhytta og den veien til Tverken, inkludert sti på det siste partiet. Det kom en bak meg like etter den bratte bakken opp til Landfalltjern, men jeg klarte å holde følge. En liten stund var jeg forbi, men bommet på et stivalg og måtte sette ned foten.. Det ble naturlig å si til han at det bare var å sykle forbi, var jo ikke ritt akkurat. Vedkommende hadde også noe bedre teknikk enn meg opp de aller bratteste kneikene. Hm.. Øve, øve.

Turen hjem gikk via Aron, testet ut flyt-løypa (tror jeg). Mye mer moro enn å kjøre ned anleggsveien, men du skal være litt obs på hopp og andre elementer som sitter er mer morsomt på downhill sykkel. Merker at bremsene mine ikke er for downhill ala Aron. De ble ganske dårlige mot slutten..

I alt en super tur. Deilig å pushe puls på vei opp, og kruse på sti på vei ned.


Endomondo Mountain biking Workout

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar