tirsdag 30. juli 2013

Første sykkeltur i Italia. Varmt, men kult.

Trening på sykkel, 30. Juli 2013.

Utsikt på vei opp mot Cortona
Etter å hentet en Bianchi racer på den lokale sykkelbutikken i Foiano della Chiana bar det rett ut på tur. Jeg var mildt sagt desperat for å få syklet. Sola sto nesten på sitt høyeste i det jeg la ut på tur, men det var heldigvis ikke fullt så varmt denne dagen som de to foregående. Noe sykkeltur i sola kl. 11.30 dagen før hadde vært helt utenkelig.

Det er faktisk deilig å sykle i over 30 grader pluss, så lenge du holder farten over 20km/t. Du blir på en måte aldri kald, det bare lufter behagelig... Helt til du møter første bakke! Varmt.

Jeg prøvde meg opp til Cortona, men måtte dessverre gi tapt før jeg kom helt opp til byen. Cortona ligger som klisteret fart i en fjellside, og det er bare bratte bakker opp til byen. Og denne sykkelen jeg fikk leie hadde typisk ikke noe klatrekassett med 28 tenner som første gir. Kransen bak var klart mindre en min hjemme.

Det ble totalt en fin tur, mye høy puls (sikkert over gleden av å være tilbake på sykkelsete). Ikke helt optimal sittestilling endte med noe sår i baken, går vel over.


Endomondo Cycling Workout: was out cycling 39.67 km in 1h:29m:53s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar