lørdag 6. april 2013

Kort Hokksundrunde på ny 29" sykkel

Trening på sykkel, 06. April 2013
Første tur på ny 29" offroad, og mitt første inntrykk er dessverre at 29" er oppskrytt på vei.. Egentlig er skikkelig nedtur må jeg si. Helt merkelig at jeg ikke kjente noe av dette i høst?

Følte vel aldri at jeg fikk opp farta skikkelig. Og at 29" triller bedre enn 26"... Bare sprøyt! Med 29" får du ingenting gratis, that's for sure. Jeg følger med meg bedre i form i år, men jammen ble det dårligere snittfart enn på samme tid i fjor. Tror jeg bør legge om treningsopplegget!

Og vet ikke om jeg skal nevne det, men vondt i baken... Hm.. Har vel aldri hatt så vondt i baken før! Men jeg kan jo ikke gi opp allerede nå, etter en tur på under 3 mil. Jeg har kun justert sete på sykkelen, og det er jo mange andre ting jeg kan justere på for å komme i mål.

Men på en annen sider var det helt OK å komme i gang med sykling igjen. Og selv med +5 grader utenfor husveggen ble det ikke kaldt. Tok på meg 2 stk Devold, lang sykkelbukse, gode ullsokker og skotrekk. Over Devoldene hadde jeg en gul regnjakke, kanskje ikke det smarteste, men jeg synes ihvertfall i trafikken.

Snittfart på 21.8km/t er jo ikke akkurat noe å snakke hjem om.


Endomondo Mountain biking Workout: was out mountain biking 28.39 km in 1h:17m:57s using Endomondo.

2 kommentarer:

  1. Du får vente med 29er til marka er klar for deg og heller bli med på landeveisykkelen.

    SvarSlett
  2. Jeg tror ting går seg til... Jeg synes det virker tryggere på offroad inntil alle veiene er skikkelig vasket og det er mindre grus og snø rundt om kring.

    SvarSlett