fredag 26. april 2013

Første skikkelig opptur med 29" - 4x4 intervall i 800m og skiløypa mot Marivann

Trening på sykkel 26. April 2013

Kom litt tidligere hjem fra Oslo enn antatt = sykkel! Ringte Jon Halvor, men det passet ikke. Så en rask titt ut av vinduet, mørke skyer over Hokksund, rask avgjørelse, intervall i 800m. Det tar ofte bare en time fra dør til dør, og er effektiv trening.

Første drag ble flatt på grus, men med 29" hjul er det jo litt mer røft terreng som frister. Drag to ble forsøk opp en skogsbilvei ved bondegården i 800m, men den tok dessverre slutt før 4 min var omme. Prøvde å finne en morsom sti på vei ned mot 800m, men merker at flyten på sti ikke er helt inn. Nytt drag på ren grus i 800m, kom ikke så langt som jeg hadde håpet og trillet tilbake til bondegården. Planen var å kjøre siste drag på grusen, men en rask tanke... skiløypa opp mot Marivann er jo mer eller mindre fri for snø, det må prøves. Jeg kom ikke langt på 4-5 min, men fy så moro. 29" er helt rått på våt skogbunn, gjørme, røtter++. De store hjula gir en helt annen flyt i dette terrenget. Der jeg før var redd for at forhjulet skulle bli borte i gjørma kan du med 29" bare tråkke til. Sykkelen bare flyter. Det må rett og slett prøves!

Det blir flere treningsturer opp mot Marivann, det er helt sikkert. Tok en snarvei ned mot 800m, fikk prøvd litt svaberg også :-)


Endomondo Mountain biking Workout: was out mountain biking 10.63 km in 46m:38s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar