tirsdag 20. mai 2014

Siste del av Montebelloritteløypa

Trening på sykkel, 20.mai 2014

Løypa ser veldig bra ut.
Supre klopper.
Etter en relativ hard tur til Tverken i går kveld kjente jeg det godt i beina de første bakkene etter krysset ved Vestbygda skole og utover Andorsrudveien. Men jeg hadde jo lovet Ola å være tilbake ved Konnerud skistadion ca 19.30. Målet var rundt hele løypa som forrige tirsdag, men uten innlagte pauser. Heller kjøre jevnt og i min eget fart.

Beina var tunge frem til terrengpartiet, men der våknet de til. Måtte vel bare varmes litt mer opp? Klarte å sykle lenger opp i første bakken enn normalt, er den mulig å sykle opp tro?

Klarte å holde både puls og farten oppe rundt resten av runden, og klokket inn 19.31 på sletta ved Konnerud Skistadion. Typisk at treninga til Ola hadde sluttet 10 min før i dag. Men siden Herman var syk denne tirsdagen ville Ola vise meg mange av de stedene de trener, så vi la i vei oppover i skogen bak stadion (over Jarlsbergveien og videre oppover). Ola klarte både balanseplanken og over en bekk, mens jeg skulle tøffe meg å sykle ned et dropp. (Bratt skrent). Jeg ble til og med advart av Ola. Dette endte i trynings over styre og skjevt forhjul!! Skrubbsår på kneet også. Arg!! At jeg aldri kan lære. Og ikke minst, stolheten! Hvor skal dette ende. Jeg må jo lære.

Vi måtte jo sykle slukøret bort til bilen, hjulet kan definitivt ikke brukes på Montebellorittet i den stand det er nå.

Når denne bloggen skrives kan jeg jo rette en stor takk til Bjørn Myhre som rettet hjulet på onsdagen (levert og fått igjen på samme dag). Men hjulet har visst fått seg en trøkk som tilsier at det ikke kan bli like bra som nytt. Og det gjør jo episoden med droppet enda dummere. Men jeg håper at jeg er en dyrekjøpt lærdom rikere.

Ser frem til Montebello på lørdag.

Endomondo Mountain biking Workout

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar