tirsdag 6. mai 2014

Rundt Majordammen på Konnerud - i regn

Trening på sykkel, 6. mai 2014

Det regner.., men vi kan ikke la det påvirke sykkelsesongen! Og så lenge Ola fortsetter med terrengsykkeltrening på Konnerud vil nok jeg også trene på Konnerud om tirsdagene.

Nå er det terrengsykkel som gjelder, og det ble trening i deler av Montebelloløypa. Ganske uggen vær, stiller med Devold ull, regnjakke, lang sykkelbukse og Gore-Tex vintersykkelsko. Alt ble vått! Selv med Gore-tex sykkelsko endte jeg opp med innvendige vanndammer inne i skoa. Tipper hver sko veide borti 1kg på slutten av runden.


Og Schwalbe Hans Dampf er tungt på asfalt og grus. De på en måte suger seg fast i underlaget, og triller dårlig. Men topp grep på sti, selv på våte og glatte steiner. I dag klarte jeg å sykle lenger opp bakken i første stiparti enn noen gang før. Hadde jeg vært litt mer på hugget tror jeg det nå er mulig å sykle opp den bakken.

Og det har blitt lagt ut klopper over den myra som ofte er som en liten dam, helt perfekt, bare å sykle i vei.

Jeg rakk ikke siste delen av løypa, fulgte asfalten til Konnerud Skistadioen der Montebellorittet gjør en liten tur på asfalt.
Schwalbe Hans Dampf, griper som søren,
selv på våte steiner.

Sitter igjen med en god treningsøkt, selv om alt ble vått, og det ble en haug med etterarbeide. Tror også jeg har fått litt kast i bakhjulet, det må sjekkes opp ASAP.


Endomondo Mountain biking Workout: was out mountain biking 19.64 km in 1h:20m:41s using Endomondo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar